فعالیت ۵۱ هزار کارفرما در کارگاه‌های استان کرمان
کد خبر: 3872913
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

فعالیت ۵۱ هزار کارفرما در کارگاه‌های استان کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: در حال حاضر ۵۱ هزار و ۳۰۰ کارفرما در کارگاه‌های این استان فعال هستند و در مجموع ۳۴۰ هزار نفر به‌طور مستقیم در این کارگاه‌ها اشتغال دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی حسینی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان امروز دوشنبه، 30 دی‌ماه در نشست بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان در حوزه تأمین اجتماعی با بیان اینکه نگاه این سازمان تعامل با کارفرمایان است، گفت: هر چه شرایط اقتصادی کشور مناسب و از پویایی بیشتری برخوردار باشد سازمان تأمین اجتماعی نیز وضعیت بهتری دارد و رضایتمندی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی در بحث بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تأمین اجتماعی افزود: بخشنامه‌ها و قوانین باید رعایت و اجرا شوند و حسابرسی‌ها نباید از سال‌های گذشته انجام شود زیرا در این صورت رأی صادرشده مغایر با قانون است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کرمان ادامه داد: تعیین ضریب حق بیمه کارفرمایان باید بر اساس ضوابط و مقررات باشد تا دیگر نیاز به اعتراض آن‌ها و تشکیل هیئت‌های بدوی نباشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 51 هزار و 300 کارفرما در کارگاه‌های سطح استان کرمان فعال هستند و در مجموع 340 هزار نفر به‌طور مستقیم در این کارگاه‌ها اشتغال دارند که حدود 96 درصد آن‌ها نیز حق بیمه خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه درک درستی از وضعیت اقتصادی کشور میان مدیران و مجموعه تأمین اجتماعی استان وجود دارد، گفت: از آن‌ها درخواست داریم تا حد امکان طبق قوانین و مقررات با فعالان اقتصادی همکاری داشته باشند تا مشکلات برطرف شود.

وی بیان کرد: وجود این روحیه مثبت همکاری به کارفرمایان در کسب و کارهایشان کمک می‌کند و هر چه این تعامل بیشتر باشد اقتصادی پویاتر و بهتر خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha