۱۹۸۳ زندانی در کرمان با مذاکره و سازش آزاد شدند
کد خبر: 3872563
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
در سال 97؛

۱۹۸۳ زندانی در کرمان با مذاکره و سازش آزاد شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری کرمان گفت: در سال گذشته این استان در آزادی زندانیان توسط شورای حل اختلاف رتبه برتر کشور را به دست آورد، به طوری که ۱۹۸۳ زندانی در سال گذشته با مذاکره و سازش آزاد شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز یکشنبه، ۲۹ دی‌ماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان، گفت: ۲۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان کرمان داریم که می‌توانند با استفاده از کمک ستاد دیه آزاد شوند اما بعضاً مبالغ بدهی کلان است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان کرمان براساس راهکارهای مختلف همواره تلاش می‌کند جمعیت زندان‌ها کاهش یابد و در سال گذشته استان کرمان در آزادی زندانیان توسط شورای حل اختلاف رتبه برتر کشور را به دست آورد به طوری که ۱۹۸۳ زندانی در سال گذشته با مذاکره و سازش آزاد شده‌اند.

موحد تصریح کرد: ساز و کارهای قانونی ما حبس‌گرا است و افراد وارد زندان می‌شوند و اکنون می‌گوییم اگر قرار است کسی بابت مهریه وارد زندان نشود، باید قانون با یک ماده واحده اصلاح شود.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: با اقدام ابتکاری بین دستگاه قضایی کرمان و قوه قضائیه، قرار است متهمان تا زمان تهیه وثیقه در جایی غیر از زندان (به نام اقامتگاه موقت) نگهداری شوند که این مکان در کرمان تأمین شده است و این اقدام خوبی است که سابقه زندان برای افراد لحاظ نمی‌شود و در این راستا فعالیت اقامتگاه موقت را در کرمان، رفسنجان، سیرجان، کهنوج و بم آغاز کرده‌ایم.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان نمونه این اقدام است، اظهار کرد: مهلت ۱۴ روزه به افراد داده می‌شود که در صورت عدم توانایی تأمین وثیقه، روانه زندان می‌شوند.

یادآور می‌شود، با فعالیت نمایندگی ستاد دیه استان کرمان امروز ۱۴ نفر با پرداخت بیش از ۱۲۱ میلیون تومان بلاعوض و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات آزاد می‌شوند که عمدتاً سقف بدهی این زندانیان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha