فعالیت چهار کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کرمان
کد خبر: 3871165
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

فعالیت چهار کتابخانه مخزن‌دار در مساجد کرمان

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمان گفت: ۶۴۵ کانون فرهنگی ـ هنری در شمال استان فعالیت می‌کنند و چهار کتابخانه مخزن‌دار نیز در مساجد استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، امروز دوشنبه، 23 دی‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: کانون‌های مساجد بعد از تدوین اساسنامه، کارها را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های زیست‌بوم فضای مجازی نخستین رویداد ملی فهما «فرهنگ و هنر مساجد ایران» افزود: یکی از کارهایی که با موضوع فهما انجام می‌شود، پرتال بچه‌های مسجد است، چرا فهما به جریان افتاد زیرا هر ساله رویدادی با عنوان پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود و همه استان‌ها فرآیندی در حوزه کتاب و کتابخوانی طی می‌کنند و سپس یکی از شهرها پایتخت کتاب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: جذب کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و قشر خاکستری از رویکردهای کانون‌های مساجد است و هنر از ابزارهای جذب مخاطب به‌شمار می‌رود و تئاتر و نویسندگی ابزارهایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها برای ایجاد انگیزه استفاده کنیم.

گرجی تصریح کرد: خواهرخواندگی ایران با کشورهای همسایه امری لازم است، مثلاً کرمان با هندوستان خواهرخواندگی داشته باشد و یکی از برنامه‌های آینده کانون‌های مساجد این است که کانون‌های مساجد را در کشورهای همسایه هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد برای اینکه خود را در سطح ملی و فراملی معرفی کنند از زیست‌بوم فضای مجازی بچه‌های مسجد بهره بردند و امروز می‌توانید با جستجوی اینترنتی به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی در سراسر کشور دسترسی داشته باشید.

گرجی اظهار کرد: فضای مجازی علاوه بر معایبی که دارد و این معایب از رفتار ما آدم‌ها منشأ می‌گیرد، اما یک فرصت است و اگر این هنر را داشته باشیم که از تهدیدها، فرصت درست کنیم، می‌توان گام مؤثری برداشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمان با اشاره به اینکه هم‌اکنون گزارش کاغذی نداریم، تصریح کرد: مسابقه فهما را راه انداختیم تا پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران راه‌اندازی شود و بر اساس آن یک سال فرصت به استان‌ها داده می‌شود تا کانون‌های مساجد استان‌ها در این مسابقه شرکت کنند.

وی یادآور شد: مسابقه فهما از ثبت کانون فرهنگی و هنری مساجد، اعضای کانون تا آموزش را شامل می‌شود و 100 شاخص در فهما داریم که 32 شاخص در مسابقه امسال قرار داده شده است.

گرجی ادامه داد: قرآن و عترت، شبکه‌سازی و ساماندهی، تکمیل اطلاعات، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، راه‌اندازی کتابخانه باز و مخزن‌دار مسجد، ثبت اوقات فراغت و فضای مجازی و رسانه از شاخص‌های اصلی مسابقه فهما هستند.
وی یادآور شد: ثبت رابط خبری، روزآمد بودن و خلاقیت و نوآوری با رویکرد ثبت ایده‌های فرهنگی و طرح‌های بومی از دیگر شاخص‌های اصلی مسابقه فهما است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان بیان کرد: 645 کانون فرهنگی ـ هنری در شمال استان کرمان فعالیت می‌کنند که 105 کانون دارای صفر عضو هستند و چهار کتابخانه مخزن‌دار در مساجد استان کرمان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha