دانشگاه مأمور تربیت انسان کامل است
کد خبر: 3862837
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

دانشگاه مأمور تربیت انسان کامل است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار کرمان گفت: دانشگاه مأمور تربیت انسان کامل است، انسانی که معنویت، اخلاق و تزکیه را در اولویت دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز دوشنبه، 18 آذر در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: جنبش دانشجویی به‌عنوان یک جنبش پویا و مفید جای خود را پیدا کرده است.

وی افزود: دانشگاه نهاد مستقلی است و ارکان نظام باید نگاه‌ها به دانشگاه را به‌عنوان نهادی مستقل داشته باشد، نقش بی‌بدیل پژوهش در دانشگاه می‌تواند نقش محوری باشد.

بصیری به رسالت دانشگاه اشاره و بیان کرد: دانشگاه مأمور تربیت انسان کامل است، انسانی که معنویت، اخلاق و تزکیه را در اولویت دارد و اصل مقاومی که در همه محصولات دانشگاهی باید دیده شود، سلامت اخلاق و رفتار است.

معاون سیاسی استاندار کرمان خودباوری و خوداتکایی و استقلال علمی دانشگاه را از لوازم اصلی و حائز اهمیت تحقیق دانست و گفت: این امر موجب استقلال علمی دانشگاه می‌شود و هر اندازه این استقلال بیشتر باشد ژرفای بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اصل آزاداندیشی در دانشجویان و نخبگان موجب نظریه‌پردازی می‌شود، ضمن اینکه دانشگاه باید برای انطباق بیشتر آموزش و پژوهش با نیازهای آنی و آتی جامعه کوشش داشته باشد.

بصیری به تعهد اجتماعی دانشگاه اشاره کرد و گفت: انتظار از دانشگاه این بوده که همواره آگاه و هوشمندانه مسائل را ببیند و نقش اجتماعی خود را ایفا کند.

وی به یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور داوطلبان این دوره در کل کشور بیشتر بوده است و رشد حضور جوانان و زنان را در این دوره شاهدیم.

بصیری به ۲۷ آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و تأکید کرد: وحدت و همسویی حوزه و دانشگاه امر مهمی است که رهبر معظم انقلاب نیر بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام
captcha