۳۵۷ نفر در کرمان کاندید انتخابات مجلس یازدهم شدند
کد خبر: 3862536
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

۳۵۷ نفر در کرمان کاندید انتخابات مجلس یازدهم شدند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در مجموع ۳۵۷ نفر کاندید انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان ثبت‌نام کردند که ۳۱۲ نفر مرد و ۴۵ نفر زن هستند.

به گزارش  ایکنا از کرمان، محمدصادق بصیری، رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، امروز، 17 آذر به خبرنگاران گفت: ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان در 9 فرمانداری برای 10 کرسی مجلس ثبت‌نام انجام گرفت و در مجموع 357 نفر در استان ثبت‌نام کردند که 312 نفر مرد و 45 نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه از نظر ترکیب جنسیتی، 13 درصد زن و 87 درصد مرد هستند که در مقایسه با دوره قبل حضور بانوان یک درصد افزایش داشته است، افزود: از نظر تحصیلات دکتری در این دوره شاخص یک درصد افزایش داشته و 18 درصد با مدرک دکتری ثبت نام کرده‌اند.

بصیری با بیان اینکه میانگین سن جوانان از 30 سال تا 45 سال افزایش یافته است و پیرترین افراد در دوره قبل یک درصد بوده در این دوره نیم درصد بوده است، تصریح کرد: همزمان با این هفت روز ما 6 روز برای تشکیل هیأت‌های اجرایی زمان داشتیم که هیأت‌ها شکل گرفته و مشکلی بابت هیئت اجرایی نداریم. بصیری تصریح کرد:

کارهای بعدی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی از قانون 10 روز به ما فرصت داده تا صلاحیت‌ها را بررسی کنیم یعنی از 17 تا 26 آذر که ما باید تایید یا رد صلاحیت افراد را اعلام کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان در تشریح تعداد ثبت‌نامی‌ها به تفکیک حوزه‌ها اظهارکرد: در حوزه بافت و رابر 26 نفر مرد، حوزه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر 25 نفر مرد و سه نفر زن، در حوزه جیرفت و عنبرآباد 20 نفر مرد و یک نفر زن، حوزه رفسنجان 38 مرد 7 نفر زن، حوزه زرند 30 نفر مرد و 5 نفر زن، حوزه سیرجان هفت نفر زن و 37 نفر مرد، شهربابک 29 نفر مرد و دو نفر زن، در حوزه کرمان و راور 88 نفر مرد و 20 نفر زن و حوزه کهنوج 22 نفر مرد هستند.

انتهای پیام
captcha