استفاده از تریبون‌های نماز جمعه در مورد کاندیداها غیرقانونی است
کد خبر: 3862497
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

استفاده از تریبون‌های نماز جمعه در مورد کاندیداها غیرقانونی است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری کرمان گفت: استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و یا سایر تریبون‌های رسمی له یا علیه کاندیداها غیرقانونی است و این موارد در جلساتی به ائمه جمعه و جماعت گوشزد می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان امروز یکشنبه، 17 آذر در نشست رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای معاونان با رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کرمان با تبیین ساز و کارهای اجرایی انتخابات و تأمین امنیت حقوقی انتخابات مجلس گفت: کشور در فرآیند برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، افزود: انتخابات جلوه باشکوه مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه امام(ره) فرمود مجلس در رأس امور است، بیان کرد: برگزاری انتخابات آزاد و سالم از مؤلفه‌های مهم قدرت نرم هر کشوری است.

وی با بیان اینکه انتخابات مورد توجه جامعه جهانی است و میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در اداره امور کشور مورد تأکید است و بر اساس قانون اساسی و دین اسلام نقش مردم در اداره امور حکومت مورد توجه قرار گرفته است.

موحد با اشاره به اینکه تاکنون انتخابات زیادی در کشور برگزار شده که سالم، آزاد و قانونمند بوده و مردم مشارکت بسیار خوبی داشتند، بیان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و اخلاق‌محور مورد تأکید همه است.

وی با بیان اینکه همه عوامل برگزاری و کارگزاران انتخابات باید ملزم به رعایت الزامات قانونی باشند، گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس باید مر قانون را در انتخابات رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی را انجام داده و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات در سطح ملی یک سند نهایی تحت عنوان تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در جرایم انتخاباتی تدوین شده و در دستور کار دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه در اجرای این سند باید با وحدت رویه حرکت کرد و این سند در سطح کشور مورد توجه است، گفت: پیش از روز اخذ رأی مرحله اول اجرای این سند است که مهم‌ترین محورهای این مرحله شناسایی عوامل ساخت و پخش شایعات در فضای مجازی و حقیقی است.

موحد با اشاره به اینکه شایعه‌سازی و نظرسنجی‌سازی در ایام انتخابات زیاد می‌شود که سلامت انتخابات را دچار آسیب می‌کند، افزود: باید این افراد را شناسایی و از شایعه‌پراکنی پیشگیری و مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های مجازی و برخورد قانونی با آن‌ها تا مرحله مسدودسازی از دیگر موارد مهم اجرای این سند است، بیان کرد: نظارت مستمر و مؤثر دستگاه‌های نظارتی بر فضای مجازی و رسانه‌ها مورد تأکید است تا از تبلیغات مخرب جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به اینکه یک جلسه حضوری با داوطلبان و رؤسای ستاد انتخاباتی آن‌ها بعد از احراز صلاحیت آن‌ها گذاشته و موارد تخلفات انتخاباتی به آن‌ها اعلام می‌شود، تصریح کرد: باید از ایجاد هرگونه تنش اجتماعی در جامعه جلوگیری شود تا انتخابات در آرامش کامل برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید با همه مجموعه‌ها تعامل و هماهنگی انجام و جرایم انتخاباتی آگاه‌سازی عمومی شود تا مردم نیز از این جرایم مطلع باشند، گفت: استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و یا سایر تریبون‌های رسمی له یا علیه کاندیداها غیرقانونی است و این موارد در جلساتی به ائمه جمعه و جماعت گوشزد می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه در روز سکوت انتخاباتی هر گونه تبلیغات ممنوع بوده و ستادهای انتخاباتی باید تعطیل باشند، تأکید کرد: رفتار انتخاباتی کاندیداها باید رصد شود و در جلسه با آن‌ها موارد را مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha