قلب تپنده فرهنگی یک شهر نماز جمعه است
کد خبر: 3862107
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
علیدادی‌سلیمانی:

قلب تپنده فرهنگی یک شهر نماز جمعه است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: حقیقتا قلب تپنده فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و محل اجتماع مسلمانان در هر هفته است و از آن‌جا که اسلام به اجتماع مسلمین اهمیت ویژه قائل است اجتماع روزانه و هفتگی را در برنامه‌های اسلام است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در جمع مردم رفسنجان در حاشیه استقبال مردم رفسنجان از حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه جدید رفسنجان گفت: مردم این شهرستان با ایمان همراه با اخلاص و شجاعت و شهامت در دوران سخت مبارزه و در خدمت امام، انقلاب را به وجود آوردند و در دفاع از انقلاب ازجمله شهرستان‌هایی است که دین خود را به‌خوبی ادا کرد و سند زنده آن نزدیک به یک هزار شهید این شهرستان است.
وی افزود: در رأس آن علمای بزرگ و مخلص این شهرستان که مردم با مراجعه به آن‌ها ایمان، اخلاق تقوا و در خط امام بودن را یاد گرفتند و به بهترین وجه ممکن عملیاتی کردند و از همه علمای این شهرستان تجلیل می‌کنم.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: انتظاری که از نماز جمعه وجود دارد، حقیقتا قلب تپنده فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و محل اجتماع مسلمانان در هر هفته است و از آن‌جا که اسلام به اجتماع مسلمین اهمیت ویژه قائل است اجتماع روزانه و هفتگی را در برنامه‌های اسلام است.
وی بیان کرد: انتظاراتی که از نمازجمعه‌ها می‌رود این است که بر محور اخلاق و ترویج اخلاق اسلامی کار خود را از آغاز تا انجام در همین محور به‌صورت جدی قرار دهد و خطیب جمعه زمانی به نماز جمعه حاضر می‌شود و در جمع مؤمنان خطابه می‌کند یکی از انتظارات این است که اخلاق را در قول و عمل رعایت کند.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: خطیب جمعه در قامت یک معلم اخلاقی که هر هفته مردم انتظار می‌کشند تا در نماز شرکت کنند و مطالب اخلاقی و معنوی خود را از امام جمعه بشنوند، است و در واقع یک کلاس اخلاق مبتنی بر آیات و روایات است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: رسالت بزرگی است که اگر در این رسالت نماز جمعه موفق شود آثار و برکاتش در همه رده‌ها و در توده‌های مردم و همه اقشار کاملا نمایان خواهد شد.
وی یادآور شد: رسالت دیگر نماز جمعه معرفت و شناخت است چون این نماز عبادی سیاسی است یعنی باید شناخت جامعه و نسل جوان از زمان خود از اوضاع و احوال و جهان اطراف و آن‌چه که در جهان اسلام می‌گذرد باید این شناخت شکل گیرد و افزایش پیدا کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: پاکی، طهارت و صداقت و تلاش جزء برنامه‌های اصلی حجت‌الاسلام عسکری در کوهبنان، زرند، بم، جیرفت، دزفول و ...بود همه را تجربه کرد و وقتی اسمش مطرح شد همه دنبال او بودند که امامت جمعه را عهده‌دار شود از آن‌جا که فرزند این دیار است به امامت جمعگی رفسنجان معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha