واگذاری ۹ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی
کد خبر: 3861633
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

واگذاری ۹ بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به انتشار فراخوان واگذاری ۹ بنای تاریخی استان کرمان گفت: این بنا‌ها از طریق مزایده به مدت ۱۲ تا ۱۸ سال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان امروز چهارشنبه، 13 آذر با بیان اینکه بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی را می‌توان از طریق ماده 27 قانون به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: «تبصره 19 نیز از هرگونه طرح سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی به صورت ارائه تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و غیره حمایت می‌کند که یک مشوق برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود.

وی افزود: در چند سال اخیر اعتماد بخش خصوصی به نحوه واگذاری‌ها در حوزه گردشگری جلب شده است و در تلاشیم مشوق‌هایی را برای حضور بیشتر بخش خصوصی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در نظر بگیریم تا از این واگذاری‌ها در جهت اشتغالزایی بهره کافی را ببریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با تأکید بر اینکه آثار و بناهای ثبت ملی دارای مالکیت بخش خصوصی، در قالب طرح‌های مشارکتی احیا و بازسازی می‌شوند، گفت: 50 درصد هزینه‌های مرمتی این قبیل بناهای تاریخی توسط میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.

فعالی به انتشار فراخوان واگذاری 9 بنای تاریخی استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این بناها از طریق مزایده به مدت 12 تا 18 سال به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی به امکان واگذاری بخش‌هایی از باغ موزه هرندی کرمان به بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: قسمت‌هایی از این باغ تاریخی پس از ساماندهی از طریق ماده ۲۷ قانون به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha