وجود ۲۵ هزار نفر معلول جسمی در کرمان
کد خبر: 3861462
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

وجود ۲۵ هزار نفر معلول جسمی در کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به وضعیت معلولیت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی در این استان، گفت: ۲۵ هزار معلول جسمی در استان کرمان داریم، که در این بین دومین معلولیت با ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر، معلولیت‌های ذهنی هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان، امروز سه‌شنبه، ۱۲ آذرماه در حاشیه مراسم روز جهانی معلولان در کرمان گفت: چهار و نیم تا پنج درصد افراد دارای معلولیت بارز و نیازمند مراقبت دولت و حمایت ویژه هستند. ۱۲ آذر روز جهانی معلولان نامگذاری شده که شعار امسال «ارتقاء مشارکت معلولان برای دسترسی به حقوق شهروندی» انتخاب شده و اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا افراد معلول توانمندی‌های زیادی دارند.

وی بیان کرد: در استان کرمان به ۱۷ هزار نفر معلول خدمت‌رسانی می‌کنیم که ۵ هزار و هفتصد نفر از آن‌ها مستمری‌بگیر هستند و بقیه از سایر مزایا از جمله شهریه دانشگاه، مسکن، خدمات پرستاری و ... بهره‌مند می‌شوند.

صادق‌زاده اظهار کرد: تلاش می‌کنیم افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید را تحت پوشش قرار داده و خفیف‌ترها را از گردونه مستمری خارج کنیم که خوشبختانه از طریق CBR و مشارکت دهیاران و بخشداران افراد دارای معلولیت بازر تحت حمایت هستند. طرح ادامه دارد تا اگر فردی شناسایی نشده، شناسایی شود و تحت حمایت قرار بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به وضعیت معلولیت‌های جسمی، حرکتی و ذهنی در استان کرمان گفت: ۲۵ هزار نفر معلول جسمی در استان کرمان داریم که در این بین دومین معلولیت با ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر، معلولیت‌های ذهنی هستند، ضمن آنکه ۷۵۰۰ نابینا، ۶۴۰۰ ناشنوا و ۲۵۰۰ روانی مزمن نیز در استان کرمان داریم.

انتهای پیام
captcha