بیش از ۵۰ میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد
کد خبر: 3858400
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
میرعبداللهی:

بیش از ۵۰ میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بیش از ۵۰ میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد که این آمار شناور است و نسخه‌های فصلی و کتاب‌های نورسیده نیز به آن اضافه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز چهارشنبه، ۲۹ آبان‌ماه در مراسم تکریم خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان به‌مناسبت هفته کتاب، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کار تأمین کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ها را به عهده دارد و فرهنگی ترین نهاد کشور است.

وی افزود: ۳۵۱۸ کتابخانه عمومی در کشور داریم و محور فعالیت ما کتاب و توجه عینی به حوزه عمومی است. فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی در راستای کتابخوانی از جمله نقد کتاب، جمع‌خوانی و روخوانی در کتابخانه‌های عمومی انجام شود.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: بیش از ۵۰ میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد که این آمار شناور است و نسخه‌های فصلی و کتاب‌های نورسیده نیز به آن اضافه می‌شود.

وی درباره راهکارهای افزایش سرانه مطالعه افزود: افزایش سرانه مطالعه به عهده یک نهاد رسمی و یا غیررسمی نیست و خیلی‌ها در این زمینه دخالت دارند.

میرعبداللهی با اشاره به اینکه در زمینه سرانه مطالعه خانواده‌ها و ناشران نقش دارند، تأکید کرد: در همین زمینه نویسندگان باید به موضوعات عمومی‌تر که مطالبه جدی جامعه کتابخوان است بپردازند و سیاست‌گذاران نیز در افزایش سرانه مطالعه نقش دارند.

انتهای پیام
captcha