جشنواره‌های اسوه‌ها در هفته بسیج برگزار می‌شوند
کد خبر: 3858126
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
در کرمان؛

جشنواره‌های اسوه‌ها در هفته بسیج برگزار می‌شوند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان گفت: برگزاری جشنواره‌های اسوه‌ها، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت، آئین بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان بسیج استان، برگزاری اعطای پرچم گام دوم، تجلیل از زحمات رسانه‌های برتر استان کرمان و ... از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیاوش مسلمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان، امروز سه‌شنبه، ۲۸ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران به‌مناسبت هفته بسیج گفت: اصحاب رسانه وظیفه سنگینی برعهده دارند؛ لذا رسانه، در حوزه جنگ نرم یکی از مؤثرترین و بانفوذترین ابزاری است که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی ضمن گرامی‌داشت ۴۰ سالگی تأسیس بسیج افزود: شعار امسال هفته بسیج «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» است و هفته بسیج بهانه‌ای برای زنده نگهداشتن فرهنگ شجاعت، غیرت، استقلال، معنویت و ... بوده و در حقیقت روح بسیجی در آحاد ملت وجود دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان، بسیج را یکی از برکات انقلاب اسلامی و از پدیده‌های بسیار شگفت‌انگیز این انقلاب دانست و بیان کرد: بسیج در طول این ۴۰ سال نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است و امروز به‌عنوان کشور اسلامی صادر کننده مفهوم بسیجی به سایر کشورهای دنیا هستیم.

مسلمی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در کرمان، گفت: برنامه‌های هفته بسیج از پنجشنبه، ۳۰ آبان‌ماه تا چهارشنبه، ۶ آذرماه ادامه دارد و هر روز از این هفته یک شعار خاص دارد.

وی با بیان این مطلب که برنامه‌های هفته بسیج بر محور مساجد برگزار می‌شود، بیان کرد: آئین عطرافشانی گلزار شهداء، آغازگر برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمان است، برگزاری دعای ندبه، همایش پیاده‌روی منتظران ظهور، حضور سازمان‌یافته بسیج و حلقه صالحین در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، جشنواره فناوران علم و فناوری، برگزاری جشنواره‌های اسوه‌ها، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرت، آئین بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان بسیج استان کرمان، برگزاری اعطای پرچم گام دوم، تجلیل از زحمات رسانه‌های برتر استان کرمان و... از جمله برنامه‌های هفته بسیج در کرمان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان، اجرای گشت‌های رضویان و جهاد خدمت‌رسانی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج برشمرد و گفت: همانظور که همه آحاد جامعه نیز به آن اشراف دارند بسیج حتی در زمان حوادث و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در صحنه حضور داشته به طوری که از زمان سیل خوزستان تاکنون ۲۱۰ خانه توسط بسیج استان کرمان مرمت و بازسازی شد و ۲۸ واحد مسکونی نیز تا پایان آذرماه تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

وی از افتتاح پروژه ۲۴۴ پروژه در قالب مسکن کمیته امداد، بهزیستی، خانه عالم و ... در هفته بسیج خبر داد و تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت، توزیع ۳۰۰ سری لوازم ورزشی در مدارس کم‌برخوردار، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق کم‌برخوردار و ... از دیگر برنامه‌های هفته بسیج هستند.

انتهای پیام
captcha