بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پایتختی کتاب ایران پیش‌بینی کردیم
کد خبر: 3858053
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پایتختی کتاب ایران پیش‌بینی کردیم

گروه فرهنگی ــ دبیر نامزدی رفسنجان در ششمین دوره پایتختی کتاب ایران گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های تدوین‌شده جهت کسب این عنوان هزینه می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عباسی‌دخت، دبیر نامزدی رفسنجان در ششمین دوره پایتختی کتاب ایران گفت: امسال با فعالیت در زمینه مستندسازی و گزارش‌نویسی یک گام به کسب پایتختی کتاب نزدیک‌تر شدیم.

وی افزود: بیش از 6 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های تدوین‌شده جهت کسب این عنوان هزینه می‌شود که در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است. شهری که به‌عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی می‌شود هر سال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صاحب غرفه خواهد شد و همچنین اعتبارات فرهنگی خوبی هم جذب خواهد کرد.

دبیر نامزدی رفسنجان در ششمین دوره پایتختی کتاب ایران از تدوین 36 عنوان فعالیت در حوزه‌های مختلف برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران یاد کرد و تجهیز کتابخانه‌های مساجد، زنگ کتاب در مدارس و نذر فرهنگی کتاب را از جمله آن‌ها برشمرد.

وی «اماکن تاریخی با کتاب»، «زنگ قصه‌گویی در مهدکودک‌ها»، «کتاب پیاده‌رو»، اتوبوس و تاکسی با کتاب»، «سرباز کتاب»، «باغ‌موزه کتاب» و ... را از دیگر عناوین برشمرد تا مسیر برای کسب پایتخت کتاب ایران هموارتر شود.

انتهای پیام
captcha