نیازمند عزم ملی برای اقامه نماز در مدارس هستیم
کد خبر: 3857889
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

نیازمند عزم ملی برای اقامه نماز در مدارس هستیم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش پرورش کرمان گفت: نیازمند عزم ملی برای اقامه نماز در مدارس هستیم، تقاضا داریم خیران به سمت احداث نمازخانه و مفروش‌کردن آن بروند.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد اسکندری، مدیرکل آموزش پرورش استان، امروز دوشنبه، 27 آبان‌ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز در کرمان با موضوع «نماز و مدرسه» در رابطه با فعالیت‌های نمازی این دستگاه، گفت: یک هزار و 140 روحانی در مدارس، اقامه نماز جماعت دارند البته در بقیه مدارس، نماز توسط یکی از همکاران برگزار می‌شود.

وی افزود: منشوری تهیه کرده‌ایم که 12 بند دارد که به همه مدارس ارسال شده، در بند اول آن برای برگزاری و اقامه نماز در مدارس تأکید شده و همچنین زنگ نماز در مدارس در نظر گرفته‌ایم که این امر قطعی و قانونی است و حضور دانش‌آموز اختیاری است.

اسکندری بیان کرد: در مدارس ابتدایی برای هر دانش‌آموز یک کارنامه نماز در نظر گرفته شده که در پرونده آموزش هر دانش‌آموز لحاظ می‌شود و در بحث توسعه و فرهنگ اقامه نماز 900 نفر از مدیران آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش پرورش کرمان تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های شناخت مراجع تقلید در دستور کار آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه ما هنوز در یک هزار و 200 مدرسه نمازخانه نداریم و نماز جماعت در راهرو و حیاط مدارس برگزار می‌شود، یادآور شد: حدود 11 هزار متر فرش برای نمازخانه‌ها نیاز داریم و ماهانه حقوق ائمه جماعات مدارس که قریب به 90 میلیون تومان است هم به‌موقع پرداخت نمی‌شود.

اسکندری تأکید کرد: نیازمند عزم ملی برای اقامه نماز در مدارس هستیم، تقاضا داریم خیران به سمت احداث نمازخانه و مفروش‌کردن آن بروند.

انتهای پیام
captcha