سرانه مسجد در استان کرمان قابل دفاع است
کد خبر: 3857881
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
علیدادی‌سلیمانی:

سرانه مسجد در استان کرمان قابل دفاع است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرمان، سرانه مسجد در این استان را قابل دفاع دانست و گفت: اما فعالیت مساجد قابل دفاع نیست.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان، امروز دوشنبه، 27 آبان‌ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز در استان با موضوع «نماز و مدرسه» گفت: در دین ما چند دستور درباره نماز وجود دارد که یک دستور خواندن نماز و وظیفه دینی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دیگر اقامه نماز و محافظت از نماز، دستور دیگر است، افزود: مداومت بر نماز و رعایت آداب نماز از دستورات دیگر است که آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در احوال بزرگان دین داریم که در هجوم مشکلات متعدد به نماز پناه می‌بردند، تصریح کرد: نماز و صبر دو کلید برای خروج از بحران هستند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: نباید در روزهای سخت خود را باخت و باید بر خدا تکیه کرد و اگر در هر صحنه‌ای توکل به خدا باشد و خود را نبازید، حتماً در آن صحنه پیروز هستید.

وی اظهار کرد: دستور کار در نماز خشوع به تمام معنا است و قرآن می فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱﴾ الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ﴿۲﴾». یکی از رکن‌های خشوع، فقر در مقابل غنا و دیگری جهل در مقابل علم است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در ادامه گفت: کرمان استان پهناوری است و باید ببینیم وضعیت گسترش و اقامه نماز در این استان چگونه است که این به فراهم کردن زمینه‌ها و تبیلغ مناسب برای نماز بستگی دارد و در این حوزه به شدت دجار ضعف هستیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: حدود 3500 مسجد در استان کرمان داریم که از این تعداد 1500 مسجد فعال است، حدود 2000 مسجد فقط به‌صورت فصلی در ماه محرم، رمضان و ... فعال هستند. سرانه مسجد در استان کرمان قابل دفاع است اما فعال بودن مساجد قابل دفاع نیست، جایگاه مسجد در اقامه نماز است و باید زمینه را فراهم و از آن استفاده کرد که در محور دوم مشکل جدی داریم.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه مسئولیت سنگینی در پیشگاه خداوند داریم، گفت: ستاد اقامه نماز باید از لحاظ کمی در افزایش تعداد نمازخانه‌ها زمینه را فراهم کرده و در کیفیت‌بخشی به همه حوزه‌های نماز به شدت نیاز به کمک دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: به‌عنوان مسلمان همه در بحث نماز مسئول هستیم و از سوی دیگر مدیران به دلیل اینکه حوزه نفوذ دارند، می‌توانند کار کنند و باید همه فکر، امکانات، ظرفیت‌ها و اختیارات در کنار هم قرار بگیرد تا بتواند تحولی در نماز استان کرمان به وجود بیاورد.

انتهای پیام
captcha