دنیای ورزش برای ساعت نماز حرمت قائل شود
کد خبر: 3857878
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
حجت‌الاسلام قرائتی:

دنیای ورزش برای ساعت نماز حرمت قائل شود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دنیای ورزش برای ساعت نماز حرمت قائل شود، گفت: حضور مسئولان در صف اول نماز مهم است، در مدرسه دانش‌آموزان باید نماز مدیر را ببینند، گاهی باید علنی نماز خواند زیرا اثر دارد.

حضور مسئولان در صف اول نماز مهم استبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز دوشنبه، 27 آبان‌ماه در هفتمین اجلاس استانی نماز در کرمان با موضوع «نماز و مدرسه» گفت: قرآن می‌فرماید، نماز غیر از ایمان نیاز به امکانات نیز دارد و خداوند به ما قدرت و امکانات داده و قیامت از ما سؤال خواهد کرد.

وی افزود: نباید به کار کم قانع باشید، قرآن می‌فرماید: در انجام کار یا حق آن را ادا کنید و یا هرچه می‌توانید کار کنید، ما می‌توانستیم بیش از اینکه هستیم کار کنیم و نباید به ما بگویند در زمان شما نماز اُفت کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه ما بهترین از این می‌توانیم باشیم، افزود: چرا بعد از 40 سال، مدارس ما یا ادارات، مسجد ندارند، همه کارها تابع نماز است اگر نماز قبول شد، باقی کارهای انسان مورد قبول واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر همه خیرات را انجام دهید ولی نماز نخوانید فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: بعضی از سیلی‌هایی که ما می‌خوریم از سبک شمردن نماز است، اگر نماز را فراموش کردیم سیلی می‌خوریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز ما بیمار است یا نمی‌خوانیم یا غلط می‌خوانیم یا بد می‌خوانیم، گفت: زکات هم داده نمی‌شود و به‌ قولی زکات در جمهوری اسلامی مرده است.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: مسئولان نماز باید انسان‌های محبوب و وارسته باشند، جای نماز باید بهترین جای اداره باشد، اداره ارشاد برای آموزش نماز جزوه‌های نماز درست کند، صدا و سیما فیلمی برای نماز بسازد، باید حق نماز را ادا کنیم، دنیای ورزش نیز برای نماز حریم قائل شود.

وی تصریح کرد: چه بخواهیم قبول کنیم یا نه، برخی از سیلی‌هایی که ما می‌خوریم، به خاطر فراموش کردن نماز است، امام کاظم(ع) فرمودند، هر کس مبلغی در راه حق خرج نکند، دو برابر آن را در راه باطل خرج می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه نماز ارزش است، بیان کرد: نماز ما بیمار است، برخی درست نمی‌خوانند، برخی با حضور قلب نمی‌خوانند و ... .

زکات تقریباً مرده است

وی با بیان اینکه زکات تقریباً مرده و نماز بیمار است، افزود: ما روحانیان جاهایی کوتاهی کرده‌ایم و به مردم نگفته‌ایم درباره نماز، درباره قرآن نیز کوتاهی کرده‌ایم، جاهایی سیل می‌آید، آتش‌سوزی می‌شود و ... ، سیلی می‌خوریم و همه به خاطر کوتاهی در نماز و زکات است و باید برگردیم.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: از طرف مقام معظم رهبری عرض می‌کنم که به من فرمودند، تو در مسئله نماز بر همه نمایندگان من مقدم هستی؛ لذا من می‌گویم درست نیست برای کلانتری که عقیدتی ـ سیاسی پول دارد، برای نماز سربازان، روحانی برود و برای مدرسه کنار این کلانتری روحانی نرود، باید جواب پس بدهیم.

وی تصریح کرد: همه روحانیانی که برای نماز به اداره می‌روند، یک مدرسه بغل اداره را هم بروند زیرا مسئول هستیم. نمی‌توانیم نماز نسل نو را رها کنیم؛ اما برای اداره قند و شکر که 11 کارمند دارد روحانی برود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دنیای ورزش برای ساعت نماز حرمت قائل شود، اظهار کرد: حضور مسئولان در صف اول نماز مهم است، در مدرسه دانش‌آموزان باید نماز مدیر را ببینند، گاهی باید علنی نماز خواند زیرا اثر دارد، وقتی یک فوتبالیست نماز بخواند، کودکان یاد می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی نواقصی داریم که باید جبران شود، تأکید کرد: به کارهایمان رنگ الهی بدهیم، نماز رنگ می‌دهد، باید هر چه در توان دارید، کار کنید.

انتهای پیام
captcha