تجلیل از خادمان عرصه کتاب در کرمان
کد خبر: 3857696
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

تجلیل از خادمان عرصه کتاب در کرمان

گروه فرهنگی ــ مراسم تجلیل از کتابداران و خادمان عرصه کتاب در کرمان برگزار خواهد شد.

احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن گرامیداشت هفته کتاب، گفت: امسال آغاز هفته کتاب مقارن با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) بوده است که این ایام می‌تواند موجب خیر و برکت هفته کتاب شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۷ برنامه را در هفته کتاب برای کتابخانه‌های استان تدارک دیده‌ایم، افزود: یک برنامه ویژه در روز کتاب و کتابخوانی در روز ۲۹ آبان مراسم تجلیل از کتابداران و خادمان عرصه کتاب است و از همه کسانی که در این عرصه زحمت کشیده‌اند، تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان سایر برنامه‌های هفته کتاب، گفت: معرفی کتاب، نقد کتاب، نشست‌های کتابخوان، کتابخوانی گروهی، طرح یک ساعت مطالعه گروهی و زنگ مطالعه در مدارس، دیدار با اصحاب کتاب و علم و دانش از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است که در قالب یک هزار و ۱۷ برنامه در ۱۳۰ کتابخانه استان کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد: ما در حوزه کتابخانه‌های استان کرمان به سهم خود تلاش‌مان را برای افزایش سرانه مطالعه انجام دادیم که خوشبختانه اثرگذار بود؛ لذا از آبان سال گذشته تا آبان امسال بیش از ۱۵ درصد رشد امانات کتاب داشته‌ایم.

وفایی اظهار کرد: دو شاخص مهم در حوزه کتابخانه‌ها که در سرانه مطالعه اثرگذار هستند یکی میزان اعضای کتابخانه‌هاست که ما رشد ۶ درصدی داشته‌ایم و دیگری کتب امانت رفته است که در این زمینه نیز ما رشد ۱۵ درصدی داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: در این راستا بالغ بر یک میلیون و ۲۳۷ هزار جلد کتاب را در سال گذشته امانت دادیم که این میزان امانت امیدوارکننده است و ان‌شاءالله با طرح‌های تبلیغی و برنامه‌هایی که در این کتابخانه‌ها داریم بتوانیم این سرانه را افزایش بدهیم.

انتهای پیام
captcha