افتتاح ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر دولت به کرمان
کد خبر: 3856639
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
روحانی مطرح کرد:

افتتاح ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر دولت به کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس جمهور با اشاره به ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده در سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به کرمان، گفت: امیدوارم این سفر و این پروژه‌ها مایه خیر و برکت برای مردم عزیز این استان باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ‌حسن روحانی، رئیس جمهور، ظهر امروز سه‌شنبه، 21 آبان در پایان سفر به این استان ‌در نشست خبری‌ با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) با ابراز خرسندی از سفر به استان کرمان در هفته وحدت از همه محبت‌ها و برخوردهای گرم مردم سراسر استان به‌ویژه رفسنجان و همچنین مسئولان استانی‌، نیروهای مسلح، رسانه ملی و خبرنگاران قدردانی کرد.

وی با اشاره به 14 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده در سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان کرمان، افزود: امیدوارم این سفر و این پروژه‌ها مایه خیر و برکت برای مردم عزیز استان کرمان باشد.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت چه تدابیری برای طرح‌های نیمه فعال در استان کرمان دارد، گفت: به‌طور طبیعی سهم خوبی برای کرمان در نظر گرفته شده است و باید کمک کنیم با تشویق بانک‌ها و با به‌کارگیری همه توان‌ها، این طرح‌ها هر چه زودتر نهایی شود.‌ تلاش دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام به جای آغاز یک طرح جدید است.

وی درباره موضوع تأمین آب آشامیدنی استان‌های کرمان و یزد، گفت: مهم‌ترین کاری که در این سفر انجام شد، تعیین مسئله آب آشامیدنی مردم این دو استان برای بازه زمانی 30 سال آینده بود که خوشبختانه این موضوع تصویب و عملیات آن توسط دولت و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

‌روحانی درباره آخرین مراحل طرح تفویض اختیار و همچنین تخصیص اعتبارات پتروشیمی اظهار کرد: با کمک بخش خصوصی، بانک‌ها و صندوق توسعه، اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور پیرامون ریزگردهای شرق استان کرمان و تالاب جازموریان و عدم توسعه راه آهن در بخش‌های بافت و جیرفت و نیاز این مناطق به شبکه ریلی در توسعه حوزه صنعتی و اشتغال جوانان، یادآور شد: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند اشتغال‌زا باشد و در صنعت گردشگری این استان می‌تواند صنعت فعالی را داشته باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله تفویض اختیار به استان‌ها تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به برخی استان‌ها اختیارات ویژه‌ای دهید و امتحان کنید که چگونه اجرایی می‌شود و من در دولت این مسئله را مطرح کردم که بنا شد چند استان پایلوت شوند و در صورت موفقیت به سایر استان‌ها نیز تسری دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان در بخش معدن در استان کرمان اظهار کرد: در یکسال اخیر 20 هزار کیلومتر مربع به اکتشافات استان کرمان اضافه شده است و اگر این روند ادامه یابد بسیاری از پهنه‌های ما اکتشاف خواهند شد.

رئیس جمهور درباره برنامه دولت برای رفع معضل اشتغال با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها بیان کرد: ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری کرمان وجود دارد و باید همه بخش‌ها را برای توسعه صنعت گردشگری در استان کرمان تشویق کنیم.

روحانی بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای اشتغالزایی جوانان تحصیل‌کرده تأکید کرد و گفت: باید در کرمان نیز یک بافت تاریخی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ قرار گیرد و طبق قولی که به مردم رفسنجان دادیم یک پارک علم و فناوری در این شهر تأسیس می‌شود تا شاهد تحول در زمینه اشتغالزایی جوانان رفسنجان باشیم.

وی در رابطه با عدم سفر به جنوب استان و افتتاح طرح در این منطقه گفت: پروژه‌هایی که طی این دو روز در شهرستان‌های سیرجان و بافت افتتاح کردیم، پروژه‌های معدنی بودند؛ اما برای جنوب استان کرمان نیز اقدامات خوبی انجام شده که یکی از این موارد در بخش صنایع بسته‌بندی است ضمن آنکه راه آهن و شهرسازی این منطقه نیز باید فعال شود زیرا معتقدیم جنوب استان کرمان استعدادهای خوبی در زمینه گردشگری دارد که باید اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود و افتخار می‌کنم در خدمت مردم جنوب استان کرمان نیز باشم.

انتهای پیام
captcha