تجلیل از متولی موقوفه مریم بیگم کرمان به‌‌عنوان متولی برتر کشور
کد خبر: 3856481
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵

تجلیل از متولی موقوفه مریم بیگم کرمان به‌‌عنوان متولی برتر کشور

گروه اجتماعی ــ مسئول روابط عمومی اداره‌‌کل اوقاف و امور خیریه کرمان از تجلیل متولی موقوفه مریم بیگم به‌عنوان متولی برتر کشور در همایش ملی یاوران وقف خبر داد.

روح‌الله رستمی مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به ایکنا، گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مناسبتی دهه وقف، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، همایش ملی «یاوران وقف» با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و با حضور جمعی از واقفان خیراندیش، متولیان موقوفات غیر متصرفی، هیئت امنا و فعالان عرصه وقف کشور در موزه ملی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این همایش بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف سنت حسنه وقف و ارتقای بهره‌وری موقوفات در شرایط تحریم و سوق دادن وقف به سمت تولید ملی تأکید شد.

رستمی تصریح کرد: پایان این همایش با تجلیل از جمعی از واقفان و متولیان برتر کشور همراه بود و از ۴ متولی برتر کشور، تجلیل انجام شد که از «فاطمه صدر میرحسینی» به‌عنوان متولی برتر در حوزه مدیریت، احیاء و اجرای نیت موقوفه مریم بیگم شهر کرمان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف کرمان با تشریح نیت موقوفه مریم بیگم اظهار کرد: این موقوفه در سال ۱۲۷۹ (ه ق) توسط بانوی واقف «مریم بیگم» با نیت امور خیریه و تأمین روشنایی حرمین شرفین ائمه اطهار(ع) وقف شد و امروزه حدود اراضی موقوفه در سطح شهر کرمان با کاربری مسکونی قرار دارد و هر ساله از محل عواید موقوفه اجرای نیت واقف انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha