پرونده درست‌کردن هنر نیست/ اخلاق نباشد به جایی نمی‌رسیم
کد خبر: 3856480
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴
روحانی:

پرونده درست‌کردن هنر نیست/ اخلاق نباشد به جایی نمی‌رسیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر در کشور همه چیز باشد اما اخلاق نباشد به جایی نمی‌رسیم، تأکید کرد: مردم را آزار ندهیم و بر مبنای اخلاق اسلامی با هم رفتار کنیم؛ عیب‌ها را بپوشانیم. پرونده درست کردن هنر نیست، کار درست رسیدگی به پرونده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، شامگاه دوشنبه، 20 آبان در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در سیرجان، گفت: امروز در زمینه فولاد و همچنین زمینه‌های دیگر مثل صنعت ریلی و واگن که در داخل تولید می‌کنیم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم و در چند سال اخیر استان‌های مختلفی را به ریل متصل کردیم.

وی با بیان اینکه باید در این مسیر گام‌های بلندتری برداریم افزود: از آغاز انقلاب تا امروز به غیر از دفاع مقدس و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی در بخش فناوری و اقتصاد کار بسیار بزرگی در کشور انجام شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما کارهای بزرگی انجام می‌دهیم؛ در صنعت نفت و گاز حرکت بزرگی انجام شده، هر روز می‌بینید در زمینه پتروشیمی پیشرفت جدید داریم، در زمینه اکتشاف و پالایشگاهی به خودکفایی جدید رسیدیم. این کار بزرگ و عظیمی است که امروز می‌توانیم فاز پارس جنوبی را خودمان طراحی کنیم و گاز را استخراج و تصفیه و در سراسر کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

از دنیا عقب نمانیم

روحانی بیان کرد: تشکر کنیم از جوانان، کارگران، مهندسان، نیروهای مسلح و ... حالا کسی ممکن است با دولتی خوب باشد یا نباشد ما نباید ناشکری کنیم. در یک کار عظیم و بزرگ در زمینه اکتشاف نفت توانستیم یک میدان بسیار عظیم نفتی را با تلاش چند ساله که از سال 95 آغاز شد به ثمر بنشانیم. 53 میلیارد بشکه نفت در این مخزن اکتشاف قطعی شده و تخمین نیست، عمق این چاه‌ها در این مخزن 3 هزار و 100 متر است که نفت استخراج می‌کنیم.

وی افزود: با همه تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم اگر با فناوری روز آشنا نشویم و در وادی فناوری قرار نگیریم، عقب می‌مانیم. امروز در دنیا هوش مصنوعی سرآمد کارهاست، اساس جهان به سمت دیگری حرکت می‌کند و اگر در این زمینه عقب بمانیم، نمی‌توانیم شاهد رقابت خود با دنیای پر پیچ و خم امروز باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: تحول زیادی در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان از سال 92 تاکنون اتفاق افتاده و هر روز یک و نیم تا دو نفر دانشمند متخصص ایرانی که در دانشگاه‌های برتر دنیا درس خوانده‌اند در ایران مشغول کار می‌شوند. شرکت‌های دانش‌‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و آنهایی که فناوری روز را برای ما می‌آورند، زندگی را عوض می‌کند.

مردم را آزار ندهیم

وی در ادامه به بیان خصوصیات پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: همه چیز اگر در کشور باشد اما اخلاق نباشد به جایی نمی‌رسیم و از قدرت خود نباید علیه کوچک‌ کردن یکدیگر استفاده کنیم.

روحانی اظهار کرد: مردم را آزار ندهیم، اذیت نکنیم بر مبنای اخلاق اسلام با هم رفتار کنیم؛ عیب‌ها را بپوشانیم. یک وقتی پرونده هست اما یک وقتی می‌خواهیم پرونده بسازیم و رسیدگی کنیم، اما اگر من تصمیم بگیرم برای شما پرونده درست کنم آن وقت صاحب تکنولوژی و قدرت هم باشم، پرونده درست کردن هنر نیست، رسیدگی به پرونده کار صحیح و درستی است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اگر صدای یک نفر را بشنوید هر که می‌خواهد بشناسد و از جناحی بود و درخواست کمک کرد و شما جواب ندادید جزو امت اسلام نیستید و به نظر من آنچه که در این کشور باید به دنبال آن برویم اقتدا به پیامبر اسلام(ص) است که در این زمان از هر صنعت و علمی واجب‌تر است.

انتهای پیام
captcha