افتتاح کارخانه فولاد بافت توسط رئیس جمهور
کد خبر: 3856289
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

افتتاح کارخانه فولاد بافت توسط رئیس جمهور

گروه سیاست و اقتصاد ــ کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافت با ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فاز اول ۸۰۰ هزار تن با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در ادامه سفر دو روزه به این استان برای افتتاح پروژه صنایع معدنی به شهرستان بافت سفر کرد.

در این سفر کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافت با ظرفیت کارخانه احیا مستقیم فاز اول 800 هزار تن با حضور رئیس جمهور، استاندار کرمان، نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

با بهره‌برداری از واحد تولید آهن اسفنجی فولاد بافت در فاز اول، برای 250 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است که در شرایط تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از نیروهای جوان تحصیل‌کرده بومی و متخصصان با تجربه کشور راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.

یاداور می‌شود، برای راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد بافت 120 میلیون یورو با سرمایه‌گذاری 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی بخش دولتی سرمایه‌گذاری شده است که امروز توسط رئیس جمهور افتتاح رسمی شد.

همچنین 5 پروژه بزرگ صنعتی و زیست محیطی روز سه‌شنبه، ۲۱ آبان‌ماه از طریق ویدئوکنفرانس به دستور رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجتمع مس سرچشمه به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha