میانه‌روی و اعتدال؛ درس مرحوم هاشمی به همگان
کد خبر: 3856225
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
روحانی:

میانه‌روی و اعتدال؛ درس مرحوم هاشمی به همگان

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس جمهور با بیان اینکه ‌‌‌مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه داد و آن درس میانه‌روی و اعتدال بود، گفت: در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد، اینکه چه راهی را باید انتخاب کنیم و کدام راه بهتر است همیشه مورد بحث و اختلاف است که معمولاً ‌تندروها ‌‌ما را با مشکلی مواجه می‌کنند اما آن راه میانه‌ای که قرآن به ما درس می‌دهد، ‌مسئله بسیار مهمی است.

مرحوم هاشمی از پیشتازان انقلاب اسلامی بودبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، امروز دوشنبه، 20 آبان در جمع مردم رفسنجان با بیان اینکه ‌بسیار خوشحالم که در این ایام میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و میلاد امام صادق(ع) توانستم در جمع شما ‌مردم عزیز رفسنجان حضور یابم، گفت: همواره جوانان پرشور و مردم عاشق به راه نهضت اسلامی و امام(ره) را در این شهرستان در زمان سخنرانی‌هایی که داشتم دیدم.

وی‌ افزود: کرمان افتخارات بسیار فراوانی دارد، عالمان، بزرگان، شعرا و اندیشمندان؛ اما دو چهره شاخص این استان شهید باهنر و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند، شهید باهنر در فرهنگ و علم ایران‌ زمین و آیت‌الله هاشمی در مدیریت سیاسی کشور چهره‌های سرآمد و فوق‌العاده بودند.

روحانی با بیان اینکه همه مردم منطقه و ‌ایران آیت‌الله هاشمی را به‌خوبی می‌شناسند، بیان کرد: ‌‌اگرچه رفسنجان افتخارات فراوانی دارد اما این مرد بزرگ به‌عنوان یک چهره سرشناس از این سرزمین‌ برای همه مردم ایران و مسلمانان یک افتخار است.

رئیس جمهور از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان یک روشنفکر دینی نام برد و تصریح کرد: ‌‌در انقلاب اسلامی پیشتازانی داشتیم و همه مردم در انقلاب سهیم و شریک بودند اما عده‌ای پیشتاز بودند و مرحوم هاشمی از پیشتازان انقلاب اسلامی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌‌‌مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه داد و آن درس میانه‌روی و اعتدال بود، گفت: در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد، اینکه چه راهی را باید انتخاب کنیم و کدام راه بهتر است همیشه مورد بحث و اختلاف است که معمولاً ‌تندروها ‌‌ما را با مشکلی مواجه می‌کنند اما آن راه میانه‌ای که قرآن به ما درس می‌دهد ‌مسئله بسیار مهمی است.

سال آینده تحریم تسهیلاتی ایران برداشته می‌شود

روحانی در ادامه با اشاره به امضای توافقنامه برجام تصریح کرد: با ادامه برجام، سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می‌کنیم که طبق این توافق و قطعنامه 2231، از سال آینده اگر این برجام را نگه داریم، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود و ما به راحتی می‌توانیم سلاح بخریم و بفروشیم و به دنیا صادر کنیم و این یکی از آثار مهم این توافق است.

رئیس جمهور یادآور شد: امروز می‌توانیم از توافق خارج شویم اما قطعنامه‌های شورای امنیت، علیه ایران باز می‌گردد، منافع ما در ماندن در برجام است، ما برجام را حفظ می‌کنیم اما در عین حال پله پله تعهدات خود را کاهش می‌دهیم، نمی‌شود ما 100 درصد تعهدات خود را اجرا کنیم ولی طرف مقابل آن را اجرا نکند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در سفر به کرمان 14 هزار طرح و پروژه افتتاح می‌شود، تصریح کرد: با تصمیمات گرفته شده آب آشامیدنی و صنعتی استان یزد و کرمان برای 30 سال آینده از خلیج فارس تا دریای عمان تأمین می‌شود، سال آینده اولین قسمت آب به کرمان ویزد وارد می‌شود و وقتی آب صنعت تأمین شود، آبی که تاکنون در صنعت مصرف می‌شده در سایر بخش‌ها استفاده می‌شود، از این آب برای طرح‌های گلخانه‌ای هم می‌شود استفاده کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: ان‌شاءالله شاهد یک تحول بزرگ در شهرستان رفسنجان خواهیم بود؛ چرا که مردم رفسنجان پیشتاز انقلاب بودند و در آن روزهایی که ‌ندایی از انقلاب و امام بود، اینجا فریاد امام و انقلاب بود و مساجد، محافل، علمای بزرگ و حتی مقام معظم رهبری از مشهد به رفسنجان سفر کردند و سخنرانی کردند که این نشان می‌دهد ‌مردم این دیار ‌در مسئله انقلاب و نهضت اسلامی پیشتاز بودند.

وی با اشاره به این مطلب که یک اکثریتی‌ از مردم در ‌فشار هستند و باید از راه‌هایی کمک شوند، تأکید کرد: 18 میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند، امیدواریم بتوانیم ‌به هر خانوار‌ یک حمایتی را ماهیانه بدهیم، این طرح مهم دولت در سال 98 است که در روزهای آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن‌ برای مردم اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha