اعطای وام آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی البرز
کد خبر: 3853216
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

اعطای وام آستان قدس رضوی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی البرز

گروه اجتماعی- مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز گفت: مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد 6 درصد و با بازپرداخت ۷۲ ماهه از سوی آستان قدس رضوی در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق روستایی قرار داده می‌شود.

اعطای وام اشتغالزایی آستان  قدس رضوی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی البرز

علی ارجمند عین‌الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: نام امسال «رونق تولید» است و تقریبا دو سوم از سال سپری شده است. معمولا ما مدیران و مسئولان نام سال را شعار می دهیم تا سال به پایان برسد و در نهایت عید هر سال مقام معظم رهبری در گفت و گوی عیدانه خود به مردم می فرمایند: کارهایی انجام شد ولی آن کاری که باید بشود نشد! لذا نام جدیدی را برای سال جدید انتخاب می کنند و این چرخه دوباره تکرار می‌شود.
وی افزود: گذشته از مشکلات کلان اقتصادی مانند اتکای بودجه به نفت که از قبل از انقلاب وارث آن هستیم یکی از مشکلات کشور تمرکز دولتمردان و مجلس نشین ها همواره به شرکت های بزرگ صنعتی و کشاورزی و کم توجهی به اقتصادهای خرد مانند تولید در بخش روستایی بوده و هست.
این مسئول مطرح کرد: اخیرا آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی در روستاها منابع مالی نسبتا خوبی را در اختیار کمیته امداد قرار داده است. بر اساس این اقدام، کمیته امداد مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام را با کارمزد 6 درصد و با بازپرداخت ۷۲ ماهه در اختیار افرادی قرار می‌دهد که علاقمند به سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق روستایی هستند، چه ساکن روستا باشند و چه نباشند.
ارجمند عین‌الدین با بیان اینکه نوع فعالیتی که می تواند از این وام استفاده کند بسیار گسترده و متنوع است، عنوان کرد: اخیرا هیأت مدیره مرکز خیریه شهدای جهاد کشاورزی که اینجانب مسئولیت آن را بر عهده دارم، جلسه‌ای را با مدیران کمیته امام خمینی استان برگزار کرد تا در مورد نحوه خدمت‌رسانی در این حوزه هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.
وی گفت: به نظر من یکی از مواردی که توجیه اقتصادی خوبی هم دارد تأسیس گلخانه‌های کوچک در زمین هایی به مساحت یک هزار متر مربع است. هزینه تأسیس یک گلخانه کوچک حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر یک زارع دارای زمین در مناطق روستایی ۵۰ میلیون تومان آورده داشته باشد و یا به صورت شراکتی اقدام به تأسیس گلخانه کند به راحتی می‌تواند از مزایای این وام استفاده کند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز افزود: اخیرا با یکی از تجار بزرگ محصولات کشاورزی در بازار میوه و تره بار مسکو که به ایران سفر کرده بود دیدار کردیم. در این دیدار معاونت بهبود تولیدات گیاهی و برخی از گلخانه داران بزرگ استان حضور داشتند و گفت و گوهای مقدماتی انجام شد. وی اعلام کرد که حاضر به خرید نقدی محصولات گلخانه‌ای و تدوین قرارداد خرید تضمینی محصولات گلخانه‌ای با گلخانه داران استان است.
وی مطرح کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه روستایی از طریق بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید قابل پرداخت است. فرآیندهای اعطای این تسهیلات، معرفی نامه اداره جهاد کشاورزی مناطق مربوطه، ثبت نام متقاضی حقیقی در سامانه کارا (kara.mcls.gov.ir)، بررسی طرح های ارائه شده از سوی کمیته امداد کشور، تصویب در کارگروه ملی و ارسال به بانک عامل و صدور معرفی نامه توسط کمیته امداد شهرستان و معرفی به بانک عامل مربوطه است.
به گفته ارجمند عین‌الدین، از جمله ویژگی‌های این طرح این است که اولا محدودیت ندارد و دوما شامل تمام طرح های اشتغالی و توسعه ای می شود البته به جز موارد سرمایه در گردش مانند تأسیس مغازه و سوما نامه کمیته امداد مجوز اشتغال محسوب می‌شود. معرفی شده تسهیلات نباید حقوق بگیر سازمان‌ها و شرکت‌ها و غیره باشد.
وی با بیان اینکه به طرح‌های توزیعی نظیر خواربار فروشی و فروشندگی و طرح‌های سرمایه در گردش مانند پروار بندی تسهیلات پرداخت نمی‌شود، اذعان کرد: حتما هنگام ثبت نام سامانه کارا باید گزینه کمیته امداد امام خمینی انتخاب شود و هرگز طرح به عنوان فراگیر ثبت نشود. اگر این طرح درست اجرا شود می‌تواند موجب رونق اقتصادی روستاهای استان شود.

انتهای پیام
captcha