افراد متعهد و مؤمن در فضای مجازی فعال باشند
کد خبر: 3852110
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

افراد متعهد و مؤمن در فضای مجازی فعال باشند

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه افراد متعهد و مؤمن نیز پای ثابت فضای مجازی در زمان حاضر باشند، تأکید کرد: استفاده از ظرفیت این افراد در انتقال فرهنگ غنی اسلام اثرگذار است.

حضور افراد مومن در فضای مجازی موجب ترویج فرهنگ غنی اسلام می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، اول آبان، در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان نهادهای دولتی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: افراد متعهد و مؤمن نیز پای ثابت فضای مجازی در زمان حاضر باشند که استفاده از ظرفیت این افراد در انتقال فرهنگ غنی اسلام در فضای مجازی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی در رسانه‌ها نیاز اصلی ساماندهی فضای مجازی است، افزود: باید آموزش عمومی مردم در این فضا به محتوای رسانه‌ای تبدیل شود. در آموزش عمومی در مورد  نحوه حضور در فضای مجازی مشکلات زیادی وجود داشته که فعالیت بیشتر رسانه‌ها در پرکردن این خلأ اثرگذار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد:  از افراد نخبه در این کارگروه باید استفاده شود تا شاهد تأثیرگذاری بیشتری باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تأکید به اینکه گزارش نتیجه کار این کارگروه باید در شورای فرهنگ عمومی ارائه و بر اجرای آنها نظارت کامل صورت گیرد، اظهار کرد: ادارات امکانات زیادی در راستای  فعالیت مؤثر در فضای مجازی داشته که باید استفاده مفید از این امکانات را داشته باشند.

وی افزود: در راستای عدم استفاده از بازی‌های رایانه‌ای نامناسب طی سال‌های گذشته در آذربایجان‌غربی کارهای خوبی صورت گرفت که با افزایش آگاهی عمومی در این خصوص و برخورد جدی با عرضه‌کنندگان، استفاده از این بازی‌ها به حداقل رسید.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: باید شبکه ملی اطلاعات که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به عنوان مطالبه اعضای شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی مطرح شود.

وی در ادامه سخنان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت:  پیاده‌روی رضوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) آغاز شده که مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت این استان نیز به این موضوع توجه داشته باشند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی در پایان سخنان خود افزود: زیارت ازبعید به صورت سراسری در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود که مردم با حضور پرشور در آیین قرائت این زیارت، می‌توانند از برکات آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha