روزشمار دهه وقف/ فعالان قرآنی فارس تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3852068
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

روزشمار دهه وقف/ فعالان قرآنی فارس تجلیل می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه دهه وقف از ۴ تا ۱۳ آبان‌ماه اجرا می‌شود، به تشریح روزشمار و نامگذاری روز‌های این دهه پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، اول آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح روزشمار دهه وقف در سال جاری پرداخت و گفت: دهه وقف از 4 آبان آغاز و تا 13 آبان‌ماه ادامه دارد كه هر روز آن به یك نام نامگذاری شده و متناسب با آن برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شوند.

وی افزود: روز شنبه، 4 آبان به نام «وقف، بهره‌وری موقوفات، رونق تولید»؛ روز یكشنبه، 5 آبان به نام «وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت»؛ دوشنبه، 6 آبان به نام «وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین»؛ روز سه‌شنبه، 7 آبان به نام «وقف، بقاع متبركه، زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب»؛ چهارشنبه، 8 آبان به نام «وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت»؛ روز پنج‌شنبه، 9 آبان به نام «وقف، تحكیم بنیان خانواده، كاهش آسیب‌های اجتماعی»؛ جمعه، 10 آبان به نام «وقف، مهدویت، تمدن نوین اسلامی»؛ شنبه، 11 آبان به نام «وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش‌بنیان»؛ یكشنبه، 12 آبان به نام «وقف، مؤسسات خیریه و توسعه مشاركت‌های مردمی» و دوشنبه، 13 آبان به نام «وقف، رسانه، تكریم واقفین خیراندیش» نامگذاری شده است.

صفری‌گرائی در ادامه با بیان اینكه طی یكسال گذشته 3 هزار مبلغ بومی از محل اجرای نیات واقفین به مناطق محروم فارس اعزام شده‌اند، گفت: همچنین از 2 هزار و 500 هیئت مذهبی، حسینیه، مسجد از محل اجرای نیات واقفین حمایت شده است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس با تصریح اینكه در نمایشگاه همه واقف باشیم مسجد نصیرالملك عملكرد یكساله به نمایش عموم گذاشته خواهد شد، گفت: در سالی كه گذشت بیش از 8 هزار حكم اعضای هیئت امنای برای اماكن مذهبی در سطح استان صادر شده است.

وی از برپایی میز خدمت مدیران اوقاف در روز جمعه، 10 آبان‌ماه جاری در مصلی نماز جمعه شیراز خبر داد و گفت: در ایام دهه وقف برنامه‌هایی نظیر تجلیل از فعالان قرآنی استان، تجلیل از واقفان و یاوران وقف و اصحاب رسانه و غیره اجرا خواهیم كرد.

صفری گرائی با بیان اینكه ایام دهه وقف مصادف با مناسبت‌های مذهبی هستند، گفت: در این راستا مراسم‌های سوگواری سالروز رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در بیش از 350 بقعه متبركه شاخص استان فارس اجرا می‌شوند ضمن اینكه تمام مبلغان اعزامی نیز ملزم به اجرای این برنامه‌ها در تمام نقاط استان هستند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس، برگزاری بزرگترین پیاده‌روی حرم تا حرم در جهرم در روز شهادت امام رضا(ع)، پیاده‌روی در بوانات و اجرای مراسم دهه آخر صفر با همكاری دفتر امام جمعه شیراز و از محل موقوفه نصیرالملك و شیادانی در مسجد شهدا را از دیگر برنامه‌های ایام دهه وقف اعلام كرد.

وی در پایان به برپایی موكب شهدای مدافع حرم استان فارس در ایام اربعین در منذریه عراق اشاره كرد و گفت: این موكب از محل موقوفات استان فارس به‌مدت دو هفته به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمات مختلفی اعم از پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ارائه داد.

 

انتهای پیام
captcha