برنامه‌های دهه وقف و یوم‌الله 13 آبان در کوهبنان
کد خبر: 3852058
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

برنامه‌های دهه وقف و یوم‌الله 13 آبان در کوهبنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه‌های دهه وقف و یوم‌الله ۱۳ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهبنان تشریح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، اول آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با موضوع ستاد هماهنگی برنامه‌های دهه وقف و برنامه‌ریزی یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: وقف نوعی صدقه جاریه است و پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) همیشه در وقف کردن پیش‌قدم بودند.
وی اظهار کرد: موقوفات فراوانی از حضرت زهرا(س) و حضرت امیرالمؤمنین، علی(ع) را داریم که هنوز برخی از آنها باقی است؛ مردم بایستی در کنار باقیات و صالحات به وقف مشارکتی هم توجه داشته باشند که خیریه مهر فاطمی نمونه بارز است.
امام جمعه کوهبنان ادامه داد: ۳۲۰ هزار سهم در خیریه مشارکتی مهر فاطمی وجود دارد که جا دارد مردم در این مهم مشارکت خاصی داشته باشند.
وی با اشاره به مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در این شهرستان، گفت: این مراسم از ساعت 9:30 از میدان شهدا آغاز خواهد شد و در ادامه حاضران با طی کردن بلوار حضرت امام(ره)، میدان امام خامنه‌ای، خیابان شریعتی خود را به محل برگزاری مراسم خواهند رساند.
در ادامه حسن جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان با اشاره به آغاز دهه وقف از چهارم آبان‌ماه، بیان کرد: دیدار با امام ‌جمعه و فرماندار، برگزاری مراسم زیارت از راه دور پیامبر اعظم(ص) از جمله برنامه‌های این دهه است.
وی افزود: نواختن زنگ وقف به‌صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان، برگزاری مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در آستان اما‌مزاده بی‌بی عصمت(ع) از دیگر برنامه‌های دهه وقف خواهند بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان اظهار کرد: نشست تخصصی وقف، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی ایستگاه واقف باشید، دیدار با خانواده شهید واقف، افتتاح محوطه‌سازی بقعه امامزاده بی‌بی عصمت(ع)، برگزاری نماز وحدت، غبارروبی قبور مطهر شهدا و... از دیگر برنامه‌های این دهه به شمار می‌روند.
همچنین در این جلسه حمید گلستانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: در آستانه ۱۳ آبان‌ماه در صدد هستیم که نمایشتگاه کتاب با سه هزار عنوان و ۵۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف با ۴۰ درصد تخفیف برگزار کنیم.
وی بیان کرد: برنامه‌ریزی جهت حضور و بازدید فرهنگیان و دانش‌آموزان از نمایشگاه کتاب در دستور کار قرار گرفته که این مهم ‌با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان محقق خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان تأکید کرد: با توجه به ضرورت فراهم کردن بستر نشاط و شادی در جامعه جا دارد که درخواست‌ها جهت برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها به تأیید شورای فرهنگ عمومی شهرستان برسد.
در ادامه سیدمحمدرضا حسینی، رئیس آموزش و پرورش کوهبنان گفت: مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان طبق سنوات گذشته در محل اداره آموزش و پرورش کوهبنان برگزار خواهد شد که سخنرانی، اجرای سرود دانش‌آموزی، برنامه‌های ورزشی و... از جمله برنامه‌های این روز هستند.
رئیس آموزش و پرورش کوهبنان یادآور شد: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور سه خاطره مهم است که مبارزه با استکبار جهانی و گسترش شعار مرگ ‌بر آمریکا در راس برنامه‌های این روز قرار دارند.
روح‌الله ابراهیمی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان نیز گفت: با توجه به همزمانی مراسم دهه وقف با برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز جا دارد که با برنامه‌ریزی از وجود یکی از سخنرانان کشوری بهره ببریم.
وی بیان کرد: جا دارد جشن‌های ولادت ائمه(ع) برجسته‌تر شوند و جنگ‌های شادی بیشتر در این ایام برگزار شود تا مردم بهره معنوی بیشتری ببرند.
منصور جعفری، رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: سومین یادواره شهدای ورزشکار کوهبنان امشب در محل سالن اجتماعات شهید مطهری اداره آموزش و ‌پرورش شهرستان برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: روایتگری، سخنرانی، اجرای برنامه از سوی مرشد، پخش کلیپ، مداحی، اجرای تواشیح، تجلیل از خانواده شهدا از جمله برنامه‌های یادواره شهدای ورزشکار است.
نامجو ‌کوهبنانی
انتهای پیام
captcha