کاهش وابستگی به تسهیلات بانکی در گرو توانمندسازی افراد است
کد خبر: 3852027
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

کاهش وابستگی به تسهیلات بانکی در گرو توانمندسازی افراد است

گروه اجتماعی ــ رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش بر این است که با اجرای «طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی» اعطای تسهیلات به حداقل برسد زیرا تأکید ما ادامه فعالیت با کمترین نیاز به تسهیلات بانکی است.

مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه نشست هم‌اندیشی حامیان «طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی»، در گفت‌وگو با ایکنا از چهرمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با نگاه بازنگری در فرآیندهای گذشته و رفع حلقه‌های مفقوده در فرآیند قبلی صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه برآوردها نشان می‌دهد که جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در اجرای این طرح، نسبتاً موفق بوده است، نمی‌توان گفت خالی از ایراد و اشکال نبوده و ایرادات و اشکالاتی نیز داشته است.

امامدادی ادامه داد: در یک نگاه کلی نقاط مثبت این طرح بیشتر بوده، به شرط آنکه نگاه ویژه‌ای به‌منظور رفع ایرادات موجود، صورت گیرد که با رفع ایرادات، جهاد دانشگاهی مسلماً می‌تواند در اجرای این طرح موفق باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وابستگی به تسهیلات بانکی به‌منظور ایجاد اشتغال، از مشکلات موجود است، تصریح کرد: تلاش بر این است که وابستگی به تسهیلات کاهش یابد که این وابستگی در بسیاری از طرح‌های اشتغال‌زا مشاهده می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش بر این است که در این مرحله و با اجرای این طرح، اعطای تسهیلات به حداقل برسد، زیرا تأکید ما توانمندسازی افراد و ادامه فعالیت با کمترین نیاز به تسهیلات بانکی است.

وی بیان کرد: در خصوص نوع فعالیت و فرآیند انجام شده تقاضا شد که بازنگری صورت گیرد، زیرا نوع فعالیت و فرآیند انجام شده با آنچه مدنظر بود فاصله داشت، ولی این امر به معنای نادیده گرفتن زحمات انجام شده نیست، قطعاً تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته که لازم است پیگیری‌های لازم به‌منظور رفع نقاط ضعف، انجام شود.

امامدادی گفت: قطعاً اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی تأثیر بسیاری در رفع بیکاری در استان دارد؛ بنابراین به‌دنبال ایجاد موجی در اشتغال و فعالیت‌های حاشیه‌ای و غیر مستقیم هستیم که اگر حرکتی اساسی و کارشناسی در این زمینه صورت گیرد، قطعاً می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی بیان کرد: در سال جاری سقف تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی افزایش پیدا کرده، به طوری که برای فعالیت‌های گروهی 250 میلیون تومان و فعالیت انفرادی 50 میلیون تومان است.

انتهای پیام
captcha