نشست منامه عاقبتی بهتر از ورشو نخواهد داشت/ عکس یادگاری؛ تنها دستاورد نشست‌های ضد ایرانی
کد خبر: 3852014
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
منصور حقیقت‌پور:

نشست منامه عاقبتی بهتر از ورشو نخواهد داشت/ عکس یادگاری؛ تنها دستاورد نشست‌های ضد ایرانی

گروه سیاسی ــ مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست امنیت دریایی منامه، نشانه درس عبرت نگرفتن آمریکا و مرتجعان منطقه از تجربه نشست ورشو است، گفت: قطعاً دستاورد این‌گونه نشست‌ها در پایان فقط یک‌سری عکس‌های دسته‌جمعی و حرف‌های دلخوش‌کننده خواهد بود.

منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره برگزاری نشست امنیت دریایی در منامه و اظهارنظر مایک پمپئو مبنی بر مقابله با تهدیدات ایران به عنوان هدف اصلی نشست گفت: این نشست ادامه نشست ورشو با اهداف ضد ایرانی است. اما آقای پمپئو و هم‌پیمانان آمریکا با برگزاری این نوع نشست‌ها نشان داده‌اند که از تجربه نشست ورشو درس نگرفته و همچنان تحلیل روشن ودرستی از منطقه ندارند و این باعث می‌شود که تصمیمات درست نگرفته و به مسیر غلط خود ادامه دهند.

ضربه جمهوری اسلامی به مرکز ثقل آمریکا

وی ادامه داد: پیشرفت جوهری انقلاب اسلامی ضربه اساسی به مرکز ثقل آمریکایی‌ها زده که نشانه آن همین تصمیمات و اظهارات غیرواقعی است. باید به آقای پمپئو گفت نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و حتی جهان اتفاق افتاده و امروز دل‌های ملت‌های منطقه پایگاه حقانیت جمهوری اسلامی است و هرجا حق‌طلبان و آزدیخواهان حضور دارند آنجا جایگاه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.

حقیقت‌پور اظهار کرد: لذا تلاش‌های مذبوحانه و مشترک آمریکا و مرتجعان منطقه که در راستای اهداف صهیونیست‌هاست نمی‌تواند جلوی نفوذ ایران را گرفته و به محاصره ایران بینجامد. آمریکایی‌ها باید بدانند کار از کار گذشته و ساقط کردن پهپاد جاسوسی و توقیف نفتکش انگلیسی باید به آن‌ها ثابت کرده باشد که نمی‌توان جلوی حرکت روبه جلو و مقتدرانه ایران را گرفت و قطعاً دستاورد این‌گونه نشست‌ها فقط یک‌سری عکس‌های دسته‌جمعی و حرف‌های دلخوش‌کننده خواهد بود.

اعراب از ترس آمریکا در نشست‌ منامه حاضر شده‌اند 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره رفتارهای دوگانه برخی کشورهای عربی که از یکسو برای مذاکره و گفت‌وگو با ایران ابراز تمایل می‌کنند اما از سوی دیگر در این نشست‌های ضد ایرانی حاضر می‌شوند، گفت: این کشورها قادر به توقف نفوذ جمهوری اسلامی ایران نیستند و حضور این‌ها در این‌گونه نشست‌ها بیشتر از ترس آمریکایی‌هاست تا همچنان حمایت آمریکا را پشت سر خود داشته باشند، هر چند در دیدار با مقامات کشورمان بیان می‌کنند که مجبور به شرکت بوده‌اند.

این نماینده سابق مجلس ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران به شکل صریح و روشن طرح و برنامه خود را برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ در قالب ابتکار صلح هرمز ارائه داده و به اطلاع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رسانده و حال نوبت آن‌هاست که نظر خود را درباره این طرح بدهند و اگر واقعاً به دنبال ارتقای امنیت منطقه و کاهش تنش‌ها هستند روابط خود را با ایران بهبود بخشند و نگذارند آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آن‌ها تصمیم بگیرند.

بازی آل خلیفه در زمین صهیونیست‌ها

حقیقت‌پور درباره نقش‌آفرینی بحرین در میزبانی این نوع نشست‌ها پس از میزبانی نشستی درباره طرح معامله قرن گفت: بحرین پایگاه بزرگ نیروهای نظامی آمریکاست. مسئله دیگر اینکه بحرین به شدت تحت سلطه آل سعود است. سومین ویژگی آل خلیفه این است که آن‌ها در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی پیشتاز هستند. همچنین رویکردهای این حکومت به شدت ضد دینی و ضد ایرانی است. با این ویژگی‌ها توقعی جز این نیست که آل‌خلیفه در زمین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و علیه آرمان فلسطین بازی کند. هر چقدر این خوش‌ رقصی‌های آل خلیفه ادامه پیدا کند زمان سقوط آن‌ها نزدیک‌تر خواهد شد. ‌

انتهای پیام
captcha