ویژه‌برنامه‌های پایان صفر آستان قدس رضوی برای زائران خارجی
کد خبر: 3851981
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

ویژه‌برنامه‌های پایان صفر آستان قدس رضوی برای زائران خارجی

کانون خبرنگاران نبأ ــ اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی همزمان با ایام دهه آخر ماه صفر برای زائران عرب، اردو، انگلیسی‌، آذری و افغانستانی ویژه‌برنامه‌های متعددی را با شعار «همراه با امام، در برابر دشمن امام» در نظر گرفته است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بنابر اعلام اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس، هر ساله در آستانه شهادت امام رضا(ع)، خادمان و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) به استقبال زائران آن حضرت می‌روند، بر این اساس خادمان این بارگاه منور در بخش اداره زائران غیر ایرانی نیز با تمام تلاش سعی دارند تا از زائران خارجی که در این ایام برای عرض ارادت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، استقبال کنند.
در این ایام برای زائران عرب، اردو، انگلیسی‌، آذری و افغانستانی ویژه‌برنامه‌های متعددی با شعار «همراه با امام، در برابر دشمن امام» در نظر گرفته شده است.
مراسم «در سوگ حضرت نبی(ص)، سبط اکبر و عالم آل محمد(ص)» عنوان کلی برنامه‌ای است که شامل سخنرانی، مداحی، عزاداری و سینه‌زنی، قرائت زیارت اربعین، و... بوده و ویژه زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی‌زبان در رواق‌های دارالمرحمه، دارالرحمه و کوثر برگزار می‌شود.
نشست چند زبانه «سفیران رضوان» با موضوع نقش پیاده‌روی اربعین در ترویج مبانی دین اسلام در جهان معاصر با سخنرانی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مرتضی دهشت از جمله برنامه‌های محوری است که روز پنجشنبه، دوم آبان‌ماه از ساعت 15 در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.
همچنین نشست تخصصی ویژه‌ بانوان کشور افغانستان پنجشنبه، دوم آبان‌ماه از ساعت 16 در رواق دارالرحمه، بانوان اردو‌زبان، شنبه، چهارم آبان‌ماه از ساعت 15 در اتاق شماره 40 باب الکاظم(ع) و بانوان عرب‌زبان نیز ششم آبان‌ماه از ساعت 15 در رواق دارالرحمه برگزار خواهد شد.
هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اجتماع بزرگ زائران آذری زبان از کشورهای آذربایجان و ترکیه در رواق دارالرحمه برگزار خواهد شد که در این مراسم هیئت‌های عزاداری این دو کشور به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
همچنین نشست تخصصی ویژه زائران آذری‌زبان با عنوان «تأثیر پیاده‌روی اربعین در تحکیم وحدت اسلامی» با حضور حجج اسلام عاملی و احمدی، چهارشنبه، 27 ماه صفر از ساعت 10 در سالن همایش‌های باب‌الجواد(ع) برگزار می‌شود.
شب شعر «اربعین حسینی» با حضور شعرای برجسته شبه قاره همچون شمس‌الدین جعفری، سیداطهر موسوی، سیدعمران مهدی نقوی، سیدافسر زیدی و... یکشنبه، پنجم آبان‌ماه از ساعت 15:30 در رواق کوثر برگزار می‌شود.
اجتماع عظیم هیئت‌های‌ عزاداری کشور افغانستان در دوم آبان‌ماه مصادف با 25 ماه صفر از ساعت 18 تا 20 در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود که سخنرانی و ذکر مصیبت از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
برگزاری مسابقه بين‌المللی كتاب‌خوانی «العهد و الولاء» از دیگر برنامه‌های اداره امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی است که همه روزه ویژه زائران عرب‌زبان و اردو‌زبان در رواق دارالمرحمه و کوثر اجرا می‌شود.
همچنین تعدادی کتاب برای زائران غیر ایرانی در نظر گرفته شده که عمده‌ترین عنوان آن، کتاب «بیست حدیث امام رضا(ع)» با شرح رهبر معظم انقلاب است که به پنج زبان اردو، عربی، انگلیسی، آذری و فارسی و ترجمه کتاب «انسان 250 ساله» رهبر معظم انقلاب به زبان‌های آذری، انگلیسی و عربی چاپ شده و در این ایام بین زائران توزیع خواهد شد.
ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha