برگزاری «همایش علمی میراث عرفانی ایران» در شاهرود
کد خبر: 3851917
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

برگزاری «همایش علمی میراث عرفانی ایران» در شاهرود

گروه اجتماعی ــ رئیس بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی از برگزاری اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین به‌همت این بنیاد در بسطام شاهرود خبر داد.

برگزاری اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، مجید پازوکی، رئیس بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی امروز، 1 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین با حضور اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه در شاهرود برگزار می‌‌شود، گفت: این همایش 8 و 9 آبان در بسطام شاهرود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نقد و بررسی آرا و اندیشه‌های فقهی، عرفانی، کلامی و ادبی سلطان‌العارفین بایزید بسطامی از مهم‌ترین اهداف این همایش است که در این راستا بنیاد فردوسی و بنیاد شمس تبریزی نیز در برگزاری این همایش همکاری دارند و افرادی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدطه مرقاتی خوئی و دیگر استادان برجسته به سخنرانی در باب سلطان‌العارفین خواهند پرداخت.

پازوکی با اشاره به اینکه  بیش از ۲۰ مقاله در این همایش ارائه شده، گفت: ۸ مقاله به‌صورت سخنرانی ارائه می‌شود و تمامی مقالات در قالب کتاب به چاپ خواهند رسید.

رئیس بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی متذکر شد: بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با نام انجمن حافظ دوستان از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرد و پس از فعالیت‌های مختلف در حوزه پژوهش‌های ادبی و عرفانی در سال ۱۳۹۸ به بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی تغییر نام داد تا با تأکید بر معرفی اندیشه‌های این عارف بزرگ، به‌صورت علمی و تخصصی به فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته پازوکی، سال گذشته نیز برنامه‌ای تحت عنوان «همایش میراث جهانی شاهرود، بسطام، خرقان» به‌همت بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی با حضور «اسین چلبی» از نوادگان مولانا و رئیس بنیاد جهانی مولانا و همچنین هنرمندانی نظیر شهرام ناظری برگزار شد.

وی یادآور شد: بازدید از آثار تاریخی شهر تاریخی بسطام به‌ویژه مجموعه فرهنگی تاریخی بایزید بسطامی و برپایی نمایشگاه عکس حسن شهنما از جمله برنامه‌های جانبی این همایش علمی خواهد بود.

یادآور می‌شود، مجید پازوکی از مولاناپژوهان برجسته کشور سال گذشته نشان بین‌المللی مولانا را از اسین چلپی، رئیس بنیاد جهانی مولانا دریافت کرد.

انتهای پیام
captcha