طیبی سکاندار جهاد دانشگاهی باقی ماند
کد خبر: 3851534
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
با رأی قاطع اعضای هیئت امنا؛

طیبی سکاندار جهاد دانشگاهی باقی ماند

گروه دانشگاه ــ در یکصدوپنجاه‌ویکمین جلسه‌ هیئت امنای جهاد دانشگاهی که در دفتر مرکزی این نهاد به پایان رسید، سید حمیدرضا طیبی با کسب ۹ رأی از مجموع ۹ رأی مأخوذه، برای سه سال دیگر به عنوان رئیس این نهاد انقلابی انتخاب شد.

طیبی سکاندار جهاددانشگاهی باقی ماندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، هیئت امنای این نهاد در جلسه‌ای که دوشنبه‎شب 29 مهرماه، برگزار شد، سید حمیدرضا طیبی را با کسب 9 رای از مجموع 9 رای مأخوذه، به‌عنوان گزینه‌ی نهایی تصدی ریاست جهاددانشگاهی انتخاب کردند.

این جلسه با حضور اعضای هیئت امنای جهاددانشگاهی شامل حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی رستمی؛ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ایرج حریرچی؛ نماینده‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید سعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید حمیدرضا طیبی (رئیس هیئت امنا) و سه نفر از اعضای هیئت علمی معرفی‌شده توسط رئیس جهاددانشگاهی از جمله بدالحسین شاهوردی، محسن قرنفلی و‌ محمدحسین ایمانی خوشخو برگزار شد.

طیبی که بین سال‌های 1385 تا 1389 و 1392 تا 1398 مسئولیت جهاددانشگاهی را برعهده داشته، دارای مدرک دکتری برق از دانشگاه برادفورد انگلستان است.

وی که از بدو تاسیس جهاددانشگاهی (سال1359) در این نهاد مشغول به فعالیت بوده، سابقه‌ ریاست جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت را که یکی از واحدهای فنی و تولیدی این نهاد محسوب می‌شود در کارنامه‌ کاری خود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی یکی از اعضای حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و طبق اساس‌نامه‌ این نهاد، حکم ریاست جهاد دانشگاهی پس از انتخاب اعضای هیئت امنا توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یا همان رئیس‎جمهور امضا می‌شود.

جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های فرهنگ، پژوهش، آموزش، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان تاکنون به ارایه‌ خدمات و محصولات پرداخته و در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی با 34 واحد جهاددانشگاهی در سراسر کشور، 9 سازمان استانی، 3 پژوهشگاه، 29 پژوهشکده، 2 دانشگاه، 7 مرکز، 3 خبرگزاری، 1 مجتمع تحقیقاتی، 7 موسسه آموزش عالی، 1 موسسه‌ی قرض‌الحسنه، 3 سازمان فرهنگی، 1 سازمان تجاری‌سازی، 3 پارک علم و فناوری و 40 مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha