برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم صفر در ۵ کشور آفریقایی از سوی المصطفی(ص)
کد خبر: 3851408
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

برگزاری مراسم عزاداری دهه سوم صفر در ۵ کشور آفریقایی از سوی المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه – همزمان با آغاز دهه سوم صفر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) از سوی نمایندگی‌های جامعةالمصطفی(ص) در ۵ کشور آفریقایی آغاز شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با اربعین حسینی و آغاز دهه سوم ماه صفر مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش از سوی نمایندگی‌های المصطفی(ص) در کشور‌های بورکینافاسو، ماداگاسکار، کنگو، کامپالا و اوگاندا برگزار شد.

بورکینافاسو و ماداگاسکار

مراسم اربعین حسینی(ع) به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در بورکینافاسو با شعار «نتایج قیام امام حسین (ع) در حرکت اربعین» برگزار شد.

همچنین مراسم اجتماع اربعین پیروان بومی مکتب اهل‌بیت(ع) در آنتاناناریو ماداگاسکار به همت جامعةالمصطفی(ص) و با همکاری مرکز رسول اکرم (ص) برپا شد.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ سجاد الربیعی، از دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) برگزار شد. سخنرانی شیخ شاکر موسیمو، استاد نمایندگی جامعةالمصطفی، قرائت زیارت اربعین با حضور شیخ رجال، معاون فرهنگی نمایندگی جامعةالمصطفی و اقامه نماز جماعت، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کنگو

این گزارش حاکیست، مراسم عزاداری اربعین حسینی (ع) در دانشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در کنگو با سخنرانی چهار نفر از فعالان فرهنگی و مدیر منطقه‌ای المصطفی(ص) و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

بررسی دستاورد‌های راه‌پیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) در کامپالا از دیگر برنامه‌های نمایندگی المصطفی(ص) در اوگاندا بود که در آن فلسفه، اهمیت و دست‌آو‌رد‌های برگزاری اجتماعات و راه‌پیمایی بزرگ اربعین از نقاط مختلف جهان به کربلای معلی مورد بررسی قرار گرفت.

اوگاندا

بر همین اساس، کلاس درس اخلاق اسلامی دانشکده اسلامی جامعةالمصطفی(ص) در کامپالا، پایتخت اوگاندا، به بررسی فلسفه، اهمیت و دست‌آورد‌های برگزاری اجتماعات و راه‌پیمایی بزرگ اربعین از نقاط مختلف جهان به کربلای معلی اختصاص یافت.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در سخنانی ضمن اشاره به دلایل قیام کربلا به منظور معرفی اسوه و الگوی کامل به عنوان شاهد مثال برای نظریات تئوری اخلاق در اسلام در بخشی از مطالب درسی خود به تشریح و توضیح نکات و سجایای اخلاقی امام حسین(ع) و یاران باوفا و باایمان آن حضرت در قیام کربلا پرداخت.

قزلسفلی در بخشی از مطالب درسی کلاس اخلاق اسلامی گفت: صداقت، شفافیت و سجایای اخلاقی امام حسین(ع)، در گفتار و اعمال با مخاطبان در سخت‌ترین شرایط، موجب وفاداری یاران آن حضرت تا حد شهادت و نثار خون خود به قرآن مجید و اسلام ناب و امروز شرکت میلیون‌ها انسان از سراسر جهان در راه‌پیمایی عظیم اربعین شده است.

رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا، در ادامه تدریس اخلاق اسلامی، با اشاره به این که حدیث «النجاه فی الصدق» اساس و محور رفتار و کردار اهل‌البیت(ع) با مخاطبان خود بود، به مقایسه اوصاف اخلاقی یاران امام حسین (ع) و سپاهیان یزید در قیام کربلا پرداخت.

قزلسفلی، در ادامه مطالب درسی خود، درباره موضوعاتی مانند «تجدید عهد و پیمان با حضرت اباعبداالله‌الحسین (ع)»، «اعتراف دوست و دشمن به جاذبه مغناطیسی اربعین»، «پیام به یزیدیان زمان، که راه و مرام امام حسین (ع) فراموش‌شدنی نیست و برای همیشه سرمشق انسان‌های آزاده و شرافتمند خواهد ماند»، «نمایشی باشکوه از شور و شعور به عنوان راه حل بسیاری از بحران‌های جهان اسلام»، «مؤثرترین عامل تحقق وحدت مسلمانان جهان»، «سرآغاز قیام عمومی برای پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان»، «تشخیص و تمیز صف حسینیان از صف یزیدیان»، «تقویت همبستگی و رابطه عاطفی بین ملت ایران و عراق»، «ایجاد محبت، انسجام و احساس غرور و نشاط بین مسلمانان»، «اعتقاد به این که محبت اهل‌بیت(ع)، بهترین عامل وحدت جهان اسلام است»، مانور اقتدار و اعتقاد به این که تنها قدرت سیدالشهدا (ع) می‌تواند راه‌پیمایی عظیم اربعین را ایجاد نماید، مطالبی بیان کرد.

نماینده جامعةالمصطفی در اوگاندا، با حضور در منطقه بوجیری، در مراسم اربعین پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در این منطقه حضور یافت.

انتهای پیام
captcha