«زمزم»؛ بانکی اسلامی با جذب سرمایه‌های مردمی در اتیوپی
کد خبر: 3851276
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

«زمزم»؛ بانکی اسلامی با جذب سرمایه‌های مردمی در اتیوپی

گروه بین‌الملل ــ بانک اسلامی «زمزم» در اتیوپی ماه‌ها پس از فروش سهام خود توانسته است بیش از 600 میلیون بیر (واحد پول اتیوپی) از سرمایه‌های مردمی را جمع کند.

به گزارش ايكنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی، بانک زمزم، که نخستین مؤسسه بانکی اسلامی شناخته شده در اتیوپی است، ماه‌ها پس از فروش سهام خود توانست بیش از 600 میلیون بیر (واحد پول اتیوپی) را از سرمایه‌های مردم جمع کند و هم‌اکنون سرمایه آن معادل 1.2 میلیارد بیر شده است.

این بانک در ماه می پس از اعلام عمومی «آبی(ابی) احمد»، نخست‌وزیر مسیحی اتیوپی، مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت و راه را برای عملیاتی‌ کردن یک پروژه بانکی تمام‌عیار اسلامی در این کشور هموار کرد.

با وجود اینکه مؤسسات در بخش‌های بانکی اتیوپی از سال 2011 خدمات بانکی بدون ربا را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند، تاکنون هیچ بانکی اجازه ایجاد یک بانک کاملاً اسلامی را نداشته است.

اتیوپی در حال حاضر 16 بانک خصوصی و دو بانک دولتی دارد. طبق گزارش دولت در سال 2018، کل سرمایه این بانکها 10 درصد افزایش یافته و به 85.8 میلیارد دلار رسیده است. در همین زمان این بانک‌ها موفق به اعطای  298.2 میلیارد بیر در قالب وام شده‌اند.

انتهای پیام
captcha