چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان کرمان
کد خبر: 3851270
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار کرمان از چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار، عصر دیروز یکشنبه، 28 مهر در شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تدوین برنامه‌های اجرایی و کاربردی تأثیرگذار را مورد انتظار نشست‌های این شورا بیان کرد و گفت: پاییز سال آینده همایش علمی برای توسعه امر ایثار اجتماعی را با محوریت دانشگاه شهید باهنر کرمان خواهیم داشت.

وی درباره انتخاب عناوین پژوهشی این همایش افزود: انتخاب عناوین باید به راهکارهای علمی و اجرایی منجر شوند؛ لذا کارگروه انتخاب عناوین با حضور افراد صاحب‌نظر تشکیل شود که با ارسال آن‌ها به سایر دانشگاه‌ها، کارهای تحقیقاتی هم به موازات همایش داشته باشیم.

فدایی همچنین به تهیه مستند زندگی شهید حاج علی محمدی‌پور فرمانده گردان رفسنجان و شهید عظیمی از شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: با همکاری صدا و سیما، این مستندها تا چهار ماه آینده تهیه خواهند شد.

استاندار کرمان از چاپ جلد سوم کتاب وصایای شهدای استان توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

گروهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان نیز در این نشست عنوان کرد: اطلاعات لازم برای ۲۰ جلد کتاب وصایای شهدای استان جمع‌آوری شده که تاکنون دو جلد آن به چاپ رسیده و 2 هزار و ۲۰۰ وصیتنامه شهید جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد اعتبار فرهنگی هر دستگاه باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد، گفت: ۵۲ شهید شناسایی شده‌اند که آثار و خاطرات آن‌ها جهت مستندسازی زندگی آن‌ها جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام
captcha