سامانه بیمه زائر راه‌اندازی شد
کد خبر: 3851139
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

سامانه بیمه زائر راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی ــ سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) از راه‌اندازی سامانه بیمه زائر با اعتبار دو میلیارد ریال خبر داد.

سامانه بیمه زائر راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط‌ عمومی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، حسین رضایی، سخنگوی این جمعیت اظهار کرد: با پیگیری‌های واحد فناوری اطلاعات جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) و راه‌اندازی سامانه بیمه زائر، هر مدیر کاروان مکلف شده با پرداخت دو هزار تومان زائران خود را بیمه کند و تاکنون زائران زیادی برای استفاده از این امکان ثبت‌نام کردند و با توجه به ارزان بودن بیمه‌نامه پیش‌بینی می‌شود تمامی زائران، خود را بیمه کنند.

وی هزینه راه‌اندازی این سامانه را با توجه به زیرساخت‌های موجود در جمعیت خدمت‌گزار دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همین بیمه‌نامه در سامانه‌های مشابه با نرخ بیشتری اعلام شده و با توجه به یارانه پرداخت شده، زائران بیمه‌شده از یک فرآیند تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) عنوان کرد: این سامانه به نشانی www.bimezaer.com قابل دسترسی است و امکان صدور بیمه‌نامه آنی را دارد. در این سامانه علاوه بر زائران، مدیران کاروان‌ها، مدیران ایستگاه‌ها، مدیران محل اسکان و تمامی خدمه می‌توانند بیمه شوند.

رضایی گفت: در این سامانه، راهنمای ثبت‌نام در سامانه بیمه، راهنمای بیمه مخصوص اعضای جمعیت خدمت‌گزار، راهنمای اعزام واحد سیار، فرم اعلام خسارت، قوانین و شرایط بیمه و مدارک لازم جهت تشکیل پرونده خسارت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: زائران به جهت استفاده بهتر از خدمات درمانی رایگان، دفترچه خدمات درمانی و اگر داروی خاصی نیز مصرف می‌کنند، نمونه داروی خود را به همراه داشته باشند. همچنین باتوجه به حذف کارت تردد زائر به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حذف هزینه‌های آن و ثبت شناسه زائران در سامانه بر اساس کد ملی، توصیه می‌شود همه زائران کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: از مدیران کاروان‌ها و مسئولان انتظامات جاده‌ها می‌خواهیم به توصیه‌های پلیس توجه کرده و از حرکت کردن در جهت عرضی جاده‌ها برای دریافت خدمات و تغذیه از ایستگاه‌های مستقر در باند مخالف خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha