افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در کرمان
کد خبر: 3851041
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در کرمان

گروه اجتماعی ــ چهل‌و‌هشتمین نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور امروز در فضایی به مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع و در ۲۰ غرفه در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر، امروز یکشنبه، 28 مهر در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در کرمان، گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان با گذشت بیش از ۴۰ سال از فعالیتش میزبان دانشمندان، استادان و فرهیختگانی است که در تلاش هستند با افزودن دانش و آگاهی‌های خود و همراه شدن با آخرین دستاورهای علمی و مهارت نوین با قوت و قدرت سکان آموزش و پژوهش را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در محافل دانشگاهی باعث شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص در دانشگاه می‌شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش دانشمندان خود به کشوری دارای دانش هسته‌ای تبدیل شده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه فعالیت محققان کشور با توجه به توطئه‌های دشمنان نظام در حال انجام است و تحریم‌ها ناکارآمد شدند، بیان کرد: کاربردهای هسته‌ای در پزشکی و هسته‌ای بسیار رشد پیدا کرده و ما از این دانش برخورداریم.

وی با بیان اینکه انواع تحریم‌های بی‌رحمانه خارجی نتوانست جلوی پیشرفت علم هسته‌ای در کشور را بگیرد و ما به راه خودمان ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: آگاهی‌سازی عمومی نسبت به پیشرفت علمی هسته‌ای و رفع ابهام، از اهداف برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

طاهر تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی نسبت به صنعت هسته‌ای و معرفی آن به‌عنوان تکنولوژی مفید در دسترس مردم، معرفی آخرین دستاوردهای این صنعت به دانشگاهیان، رفع ابهام در زمینه انرژی هسته‌ای چه در بحث زیست محیطی و سیاسی، خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان، ایجاد علاقه‌مندی و جذب دانشمندان و نخبگان، تقویت غرور ملی و ... از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای است.

یادآور می‌شود، چهل‌و‌هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از سوی سازمان انرژی اتمی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان از 28 مهرماه تا اول آبان‌ماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha