بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا + عکس
کد خبر: 3850197
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
در آستانه روز تشکیل سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش صورت گرفت؛

بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در آستانه روز تشکیل سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، امروز حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و دیگر رؤسای ادارات عقیدتی ـ سیاسی تابع از سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و تحریریه‌های ایکنا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آستانه 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، همراه با رؤسای ادارات عقیدتی ـ سیاسی تابع و امیرسرتیپ تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش امروز، 23 مهرماه، از مراکز مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از جمله ایکنا بازدید کردند.

طی این بازدید، حجج اسلام شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی، محمدباقر روشندل، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی پدافند هوایی، سیداحمد قاضی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی هوایی و حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور، رئیس عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا حضور داشتند و از بخش‌‌‌های مختلف این سازمان از جمله تحریریه داخلی و بین‌‌الملل ایکنا، کانون خبرنگاران نبأ، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای، مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و نیز استودیوی تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) بازدید کردند و با روند فعالیت‌های آن آشنا شدند. محمدناصر مرادی، مدیر خبر و اطلاع‌رسانی ارتش، نیز در این بازدید حضور داشت.

بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا + عکس

اطلاع از جزئیات فعالیت‌های هر سرویس‌ خبری ایکنا و همچنین مراحل تهیه ویژه‌نامه‌های خبری خبرگزاری از جمله نشریه تخصصی «رایحه» از جمله مواردی بود که طی این بازدید تشریح شد. حجت‌الاسلام محمدحسنی طی این بازدید و در جمع خبرنگاران تحریریه فارسی گفت: خوشحالیم سازمانی وجود دارد که مطالبات قرآنی را برجسته می‌کند، اما موردی که در ارتش با آن روبه‌رو هستیم این است که خروجی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، بدون تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن است و این افراد نیروی ارتش می‌شوند. گاه شاهد ورود افرادی هستیم که پس از اتمام تحصیل در دانشگاه‌ها یا با داشتن مدرک دیپلم برای انجام خدمت وظیفه به ارتش آمده‌اند، اما متأسفانه نمی‌توانند قرآن را روخوانی ساده کنند.

بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا

وی با اشاره به اینکه در ارتش بخشی به عنوان مدیریت قرآنی وجود دارد که جوانان را با قرآن آشنا می‌کند، ادامه داد: قرآنی که درسنامه روزمره زندگی است و دنیا و آخرت افراد به آن بستگی دارد، چرا دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش نمی‌توانند روخوانی قرآن را آموزش دهند؟

بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا

تهیه ویژه‌نامه مربوط به استاد حجت‌الاسلام محسن قرائتی، معلم قرآن، راه‌اندازی شهروند خبرنگار نظامی در مجتمع‌ها و خانه‌های سازمانی با الگوگیری از خبرنگاران افتخاری از جمله پیشنهادها به خبرگزاری ایکنا بود. همچنین تعامل با دانشگاه‌های افسری در زمینه برگزاری اردوهای معنوی و دوره‌های دانشجومعلم و متدبر قرآن، تعامل با مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای، شناسایی استعدادی‌های برتر ارتش برای تعامل با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از دیگر مباحث مطرح شده در این بازدید بود. 

بازدید حجت‌الاسلام محمدحسنی از ایکنا + عکس

همچنین کارت خبرنگار افتخاری قرآن کریم از سوی سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا به حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی اهدا شد.

گزارش تصویری این بازدید را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha