۲۵ تا ۲۶ مهرماه؛ اوج بازگشت زائران کرمانی اربعین از مرزهای کشور
کد خبر: 3849829
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

۲۵ تا ۲۶ مهرماه؛ اوج بازگشت زائران کرمانی اربعین از مرزهای کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از امروز بازگشت زائران آغاز شده و از ۲۵ تا ۲۶ مهرماه، روزهای اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان امروز، 22 مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی ۲۰ روز گذشته حدود ۱۱۵۰ سفر اتوبوسی از مبادی استان کرمان به مرزهای شلمچه و چذابه برای انتقال زائران کرمانی انجام شده که در این راستا حدود ۴۰ هزار زائر کرمانی را از شمال استان کرمان به پایانه‌های مرزی انتقال داده‌اند و طبق اطلاعات واصله سفرهای بازگشت زائران از کربلای معلی از امروز دوشنبه آغاز شده است.

وی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده با انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات مسافربری استان کرمان، با استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، انتقال سریع زائران را با اولویت ایمنی سفر از مرزهای شلمچه و چذابه به استان کرمان در دستور کار قرارداده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از امروز دوشنبه، ۲۲ مهرماه، روند بازگشت زائران، رشد قابل توجهی پیدا خواهد کرد و از تاریخ ۲۵ تا ۲۶ مهرماه، روزهای اوج بازگشت زائران از کربلای معلی خواهد بود.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به این مطلب که ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان کرمان همگام با سراسر کشور از تاریخ دهم مهرماه زائران را به مرزهای خروجی منتقل کرده‌اند، بیان کرد: حجم بالای بازگشت زائران در روزهای اوج بیشتر از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقلی است و آمارها حاکی است عملکرد این ناوگان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان این اداره‌کل در پایانه‌های مرزی مستقر هستند و علاوه بر راهنمایی زائران، به انتقادها و شکایات آن‌ها که از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ دریافت می‌کنند، روزانه رسیدگی کرده و پاسخ‌ها را از همین طریق به اطلاع‌شان می‌رسانند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همچنین به اقدام ویژه در مرکز مدیریت راه‌های کشور اشاره کرد و افزود: عملکرد تمام ناوگان اتوبوسی با سیستم هوشمند سپهتن رصد می‌شوند و در مواقع ضروری که نیاز به جابجایی ناوگان است، پیامک به راننده و شرکت حمل و نقل ارسال می‌شود تا از این طریق حد اکثر استفاده از توان ناوگان برون شهری انجام شود.

انتهای پیام
captcha