بسیاری از درگیری‌ها ناشی از قضاوت‌های عجولانه است
کد خبر: 3848423
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
فدائی:

بسیاری از درگیری‌ها ناشی از قضاوت‌های عجولانه است

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار کرمان گفت: بسیاری از درگیری‌ها ناشی از قضاوت‌های عجولانه، حرف‌های بی‌مدرک و بی سند، موضع‌گیری‌های نسجیده، ستایش کردن و یا انتقاد کردن بدون علم، نقل شنیده‌های بی‌اساس و شایعات و تصمیم بدون برهان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان کرمان امروز سه‌شنبه، 16 مهر در شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه ارتقای سیستم اداری را از ابتدای کار خود در دستور کار داشتم، گفت: از ویژگی‌های سیستم اداری مطلوب را سرعت عمل، پاسخگویی یکسان، استفاد از حداکثر ظرفیت قانونی و توجه به نظرات کارشناسی می‌دانیم.
وی افزود: اما یک ویژگی که مختص سیستم اداری نیست، بلکه به رسانه‌ها و عموم مردم هم مربوط می‌شود، خبر دادن و خبر شنیدن، گزارش دادن و گزارش شنیدن، اظهارنظر کردن و اظهارنظر شنیدن است که انجام آنها موارد اصولی دارد.
فدائی با استناد به آیات قرآن کریم بیان کرد: قرآن کریم در بحث خبر دادن و اظهار نظر کردن می‌فرماید « در پی چیزی که به آن علم نداری نرو»، دنباله‌روی از موضوعی که برای ما روشن نیست، خلاف دستور قرآن است، انسان باید گفتار و کردار از روی علم و یقین داشته باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از درگیری‌ها ناشی از قضاوت‌های عجولانه، حرف‌های بی‌مدرک و بی سند، موضع‌گیری‌های نسجیده، ستایش کردن و یا انتقاد کردن بدون علم، نقل شنیده‌های بی‌اساس و شایعات و تصمیم بدون برهان است.
فدائی اظهارکرد: این مسائل، مواردی است که در سیستم اداری و رسانه‌ها و عموم مردم هم باید به این اصل توجه داشته باشند.
وی با انتقاد از برخی مطالبی که بدون تحقیق و صحت در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: انتقال مطلب باید دقیق باشد، بعضی از کانال‌های مجازی کارهایی را می‌کنند که دقیقا کارهای خلاف نظام و منافقان است که در ابتدای انقلاب می‌خواستند انجام دهند.
استاندار کرمان تأکید کرد: این موارد بی‌دقتی‌هایی است که در بعضی از رسانه‌های ما وجود دارد و باید توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha