اعزام ۲۵۶ اتوبوس از کرمان برای سفر اربعین به مرز تاکنون
کد خبر: 3848047
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

اعزام ۲۵۶ اتوبوس از کرمان برای سفر اربعین به مرز تاکنون

گروه اجتماعی ــ معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۶ اتوبوس برای سفر اربعین به مرز اعزام شده است، گفت: در مجموع ۱۰ هزار و ۲۵ نفر زائر از استان کرمان با اتوبوس به مرزها اعزام شدند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی صیفوری، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کرایه‌های اتوبوس استان کرمان برای جابه‌جایی زائران اربعین از سال 94 تاکنون هیچ افزایش نداشته است، گفت: در سال‌های گذشته برای انتقال مسافران حتی به استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد هم کمک کردیم.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی ما برای 20 درصد افزایش زائران بود اما با افزایش بسیار بیشتری روبه‌رو شدیم، افزود: از سوی دیگر سفر زائران نیز به نسبت سال‌های گذشته زودتر آغاز شده و بازه زمانی سفر اربعین زیاد شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که در ایام برگشت زائران با کمبود اتوبوس روبه‌رو شویم و احتمال نارضایتی مردم وجود دارد، بیان کرد: سامانه‌های نظارتی آماده دریافت شکایات مردمی از رانندگان و نحوه خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها است و مرتب رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه پیامکی 10000341 آماده دریافت شکایات مردمی است و کشیک 24 ساعته در ترمینال‌های مسافربری استان گذاشته شده است، گفت: در ایام اربعین امسال تا الان 7 هزار و 302 نفر از از ترمینال‌های کرمان به مرز شلمچه و 4 هزار و 446 نفر به مرز ایلام اعزام شدند.

صیفوری با اشاره به اینکه تاکنون 256 اتوبوس برای سفر اربعین به مرز اعزام شده است، بیان کرد: در مجموع 10 هزار و 25 نفر زائر از استان کرمان با اتوبوس به مرزها اعزام شدند.

وی قیمت بلیط برای هر مسافر اتوبوس‌های معمولی 44 نفره را 135 هزار تومان، کلاسیک 32 نفره را 185 هزار تومان و اتوبوس‌های وی‌آی‌پی را 240 هزار تومان عنوان کرد و افزود: اگر بلیط به‌صورت اینترنتی تهیه شود شامل 10 درصد تخفیف می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره‌‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان با توصیه به زائرانی که قصد سفر کاروانی را داشته و اتوبوس دربستی نیاز دارند، تأکید کرد: توصیه می‌شود این افراد اتوبوس را از طریق شرکت‌های اتوبوسرانی تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha