تعزیه‌خوانی شهادت حضرت رقیه(س) در روستای ده زیار
کد خبر: 3846570
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

تعزیه‌خوانی شهادت حضرت رقیه(س) در روستای ده زیار

گروه اجتماعی ــ سرپرست هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده زیار کرمان با اشاره به اینکه به‌مناسبت پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) شبیه‌خوانی می‌شود، تأکید کرد: این مراسم روز جمعه، ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

هوشنگ انکوتی، سرپرست هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: برای پنجمین سال متوالی آیین ورود نمادین کاروان اسرای کربلا به شهر شام بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم همه ساله در روزهای نخست ماه صفر سالروز ورود اسرای کربلا به شهر شام برگزار می‌شود، افزود: این مراسم در روستای ده زیار از زیارتگاه شاه مردان به سمت سقاخانه و دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود.

سرپرست هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار با بیان اینکه در این کاروان هنرمندان تعزیه‌خوان و شبیه‌خوان ده زیاری به ایفای نقش پرداخته و مظلومیت اسرای کربلا را به تصویر می‌کشند، بیان کرد: بازسازی ورود نمادین کاروان اسرای کربلا در ده زیار روز پنجشنبه، 11 مهرماه جاری از ساعت 14 و 30 دقیقه انجام می‌شود.

وی در رابطه با جزئیات این مراسم یادآور شد: اسرای کربلا که رهسپار شام شدند، بر روی شتر سوار بودند و اشقیاء و کفار سنگدل نیز به‌عنوان قاتلان سید و سالار شهیدان با اسب این کاوران را همراهی کرده و در طول مسیر، اسرای کربلا را آزار و اذیت می‌کردند.

انکوتی با اشاره به اینکه به‌مناسبت پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه(س) نیز توسط هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده زیار شبیه‌خوانی می‌شود، تأکید کرد: این مراسم روز جمعه، 12 مهرماه از بعد از نماز مغرب و عشاء در شهر جوپار کوچه شماره 16 شبیه‌خوانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha