محافل قرآنی حافظیه از هفته آینده آغاز می‌شوند
کد خبر: 3842817
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

محافل قرآنی حافظیه از هفته آینده آغاز می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز برنامه‌های قرآنی حافظیه از هفته آینده خبر داد و گفت: این برنامه با برپایی محافل هفتگی قرآن آغاز خواهد شد.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به صبغه قرآنی این استان گفت: استان فارس دارای سابقه درخشانی و ظرفیت‌های بی‌نظیری در عرصه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی است كه وجود آرامگاه خواجه اهل راز یكی از این ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.
وی افزود: از آنجا كه حافظ، حافظ كل قرآن است و به همین دلیل به این نام شهرت یافته است، لذا تلاش كردیم تا صبغه قرآنی آرامگاه خواجه اهل راز را تقویت كنیم و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم.
نداف اظهار كرد: در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس كه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت كرده و دارای اعضای مختلفی از دستگاه‌های فرهنگی استان است، برنامه‌ریزی برنامه‌های قرآنی حافظیه را انجام دادیم.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس از آغاز برنامه‌های قرآنی حافظیه از هفته آینده خبر داد و افزود: برنامه‌های قرآنی حافظیه را در سه سطح هفتگی، ماهانه و سالانه برنامه‌ریزی كردیم.
وی ادامه داد: در سطح هفتگی، محافل قرآنی به‌صورت هفتگی در حافظیه برگزار می‌شود كه در آن یك جزء قرآن تلاوت شده و بعد از آن اشعاری از حافظ با مضامینی كه اشاره به آیات قرآن دارد انتخاب شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد یعنی آیات و روایت‌هایی كه در اشعار حافظ وجود دارد، تبیین می‌شوند.
نداف بیان كرد:‌ سطح دوم برنامه‌های ماهانه است كه در این برنامه‌ها بیشتر به موضوع قرآن و حافظ پرداخته می‌شود و در آن نشست‌های ادبی با این موضوع اجرا خواهند شد.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: سطح سه برنامه‌ها هم برنامه‌های سالانه است كه بنا داریم مجمع عمومی فعالان قرآنی اعم از حافظان، قاریان، مرتلان و غیره استان را سالی یك بار در آرامگاه حافظ گردهم آوریم كه در آن برنامه‌هایی نظیر اقامه نماز جماعت، تلات مجلسی یكی از اساتید مطرح، ارائه مقاله و سخنرانی درباره ارتباط حافظ و قرآن و غیره اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha