دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست
کد خبر: 3842429
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست، گفت: این رویداد تاریخی به همه اثبات کرد که برای پیروزی، کثرت لازم نیست و حق، پیروز مطلق است.

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود عصر روز گذشته، 24 شهریور در هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا و حماسه کربلاست، گفت: این رویداد تاریخی الهام‌بخش بسیاری از حوادث مهم در اقصی نقاط جهان و ایران بوده است و به همه اثبات کرد که برای پیروزی کثرت لازم نیست و حق پیروز مطلق خواهد بود.

وی ادامه داد: عاشورا مفهوم پیروزی خون بر شمشیر را برای بشریت قابل درک کرد که بر این اساس عاشورا و حماسه کربلا تنها اقتضای آن دوران نیست بلکه درس‌ها و برکات این قیام، فرای زمان و مکان خاص خود است و امروز بسیاری از تعالیم آن به بشریت قابل‌ تعمیم است.

امینی با بیان اینکه شاهرود مرکز استقرار بزرگ‌ترین یگان‌های نظامی استان است، اظهار کرد: برپایی رژه نیروهای مسلح در سمنان به دلیل امنیتی، سیاست درستی نیست و انتظار می‌رود مسئولان استان نسبت به تبعات آن چاره‌اندیشی کنند.

وی گفت: انتقال تجهیزات نظامی مانند لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار از شاهرود به سمنان صرفاً برای برگزاری رژه نیروهای مسلح امری پرهزینه خواهد بود که در این راستا عمده ارتش در شاهرود وجود دارد و مرکز نظامی استان در این شهرستان گنجانده‌ شده و امنیت استان را تأمین می‌کند.

انتهای پیام

captcha