تمهیدات ترافیكی راهور فارس در تاسوعا و عاشورا اعلام شد
کد خبر: 3840756
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

تمهیدات ترافیكی راهور فارس در تاسوعا و عاشورا اعلام شد

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به تشریح تمهیدات ترافیكی در این ایام پرداخت.

به گزارش ایكنا از فارس، مصطفی عباسی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس امروز، 16 شهریورماه در جمع خبرنگاران به تشریح تمهیدات ترافیك در ایام تاسوعا و عاشورا پرداخت و گفت: همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور خیل عظیم مردم در مساجد، حسینیه‌ها و به خصوص در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سیدعلاءالدین(ع)، شاهد حضور گسترده مردم و حجم سنگین تردد در معابر خواهیم بود كه دراین راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با آمادگی کامل اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیک در کلیه معابر درون شهری را انجام می‌دهند.
وی افزود: با توجه به زمان حضور مردم در طول روز و تردد عابران پیاده، خطر برخورد با آن‌ها دور از انتظارنیست، پس لازم است رانندگان ضمن توجه کامل به جلو، رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد به این توصیه مهم بیش از پیش توجه كنند تا شهروندان با خاطری آسوده از فیوضات معنوی استفاده كنند.
عباسی ادامه داد: مراقب خردسالان و کهنسالان باشید، چرا كه بیشترین تصادفات با عابران پیاده مربوط به کودکان زیر 10 سال و افراد بالای 60 سال است.
رئیس پلیس راهور فارس یادآور شد: برای انتقال شهروندان از محل سکونت به مکان‌های مذهبی از سوی مدیر عامل اتوبوسرانی شهرداری شیراز برای همه مسیر ها سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.
وی توصیه كرد: شهروندانی که بنا به ضرورت (معلولیت جسمی، جانبازی) مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند، وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های عمومی اطراف حرمین پارک كنند.
عباسی به شهروندان هشدار داد از پارک و رها كردن وسایل نقلیه در معابر منتهی به حرمین شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) بنا به اهمیت مسایل ترافیکی و امنیتی جدا خودداری كنند.
رئیس پلیس راهور فارس با بیان اینكه پلیس راهنمای شهروندان است و مردم با اطاعت‌پذیری و توجه به فرمان، ایمن و سریع به مقصد مورد نظر خواهند رسید، گفت: شهروندانی که بنا به ضرورت با موتورسیکلت شخصی به سمت حرمین حرکت می‌كنند فقط در مکان‌های مجازی که پلیس در نظر می‌گیرد نسبت به پارک موتورسیکلت خود اقدام كنند.
وی همچنین گفت: پلیس خدمت گذار شهروندان است، لذا بهترین و با ارزش‌ترین تعامل و همکاری شما در این ایام با پلیس، اجرای صحیح مقرارت راهنمایی و رانندگی است.
عباسی در ادامه به تشریح ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیكی در روزهای تاسوعا و عاشورا در شیراز پرداخت و گفت: محدودیت‌های ترافیكی در مسیر میدان شهرداری به سمت خیابان پیروزی، مسیر خیابان توحید به سمت تقاطع مشیر، مسیر خیابان لطفعلی خان زند از تقاطع مشیر به سمت تقاطع پیروزی، خط ویژه خیابان لطفعلی خان زند از تقاطع غدیر به سمت تقاطع پیروزی، خط ویژه خیابان حضرتی جنوبی از تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم شاهچراغ(ع)، تقاطع پیروزی به سمت حرم شاهچراغ (ع) (خیابان 9 دی) اعمال می‌شود.
وی همچنین مسیرهای سه راه آستانه در بلوار سیبویه به سمت حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)،‌ سه راه آستانه در بلوار زینبیه به سمت حرم سیدعلاءالدین حسین(ع)،‌ بلوار نواب صفوی به سمت دارالرحمه، بلوار ابوذر غفاری به سمت دارالرحمه و مسیر تقاطع دروازه کازرون به سمت تقاطع مشیر را از دیگر مسیرهایی برشمرد كه محدودیت‌های ترافیكی در ایام تاسوعا و عاشورا در آن‌ها اعمال می‌شود.
انتهای پیام

captcha