آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی اصلاح می‌شود
کد خبر: 3838497
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی اصلاح می‌شود

گروه فرهنگی _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی مربوط به قبل است که می ‌تواند از لحاظ شرح وظایف و ترکیبها تغییراتی پیدا کند، گفت: در اینباره با شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت شده و کمیته مشترکی در ارتباط با اصلاح آیین نامه در حال شکل گیری است.

,cdv

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان که امروز 7 شهریورماه در اهواز صورت گرفت، با اشاره به توسعه اقدامات فرهنگی گفت: در سال گذشته، 16 هزار و 500 برنامه فرهنگی در استانها داشتیم. همچنین در حوزه های قرآنی و دینی 7900 برنامه قرآنی شامل، هفته های قرآن، روزهای قرآنی، جشنواره و نمایشگاه قرآن داشتیم.

وی با تأکید براینکه دیدگاه ما بر توسعه برنامه های موثر فرهنگی و دینی است، افزود: حوزه فرهنگ منابع مالی محدودی را در کلان دارد اما پیرو سفرهای استانی که به استانها داشته ام سعی بر آن بود که برنامه های مبادله ای را به عنوان یک نقشه راه فرهنگی با استانداران تنظیم کنیم. در سفری که به خوزستان داشتم، برای خوزستان حدود 84 میلیارد تومان به عنوان تفاهم نامه در حوزه های زیرساختی، رویدادی و برنامه ای در نظر گرفته شد که تاکنون که 18 ماه از این تفاهم نامه گذشته، حدود 40 میلیارد تامین اعتبار در حوزه های زیرساختی و برنامه ای اتفاق افتاده است.

صالحی ادامه داد: حاصل این مسیر، هم تدوین نقشه برای حرکت است و هم ترکیب اعتبارات ملی و استانی را در حوزه فرهنگ تا حدودی تامین کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به خوزستان گفت: سفر من به خوزستان برای افتتاح سه فرهنگسرا است. فرهنگسرای ماهشهر از سال 85 شروع شد و امروز به فرجام می رسد و دو فرهنگسرای دیگر هم در حومه اهواز به افتتاح می رسد. 

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی و دنبال کردن چند فضای جدید کاری در آن گفت: آیین نامه شورای فرهنگ عمومی مربوط به خیلی قبل است که می تواند از لحاظ شرح وظایف و ترکیبها تغییراتی پیدا کند که در اینباره با شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت شده است. کمیته مشترکی در ارتباط با اصلاح آیین نامه در حال شکل گیری است که از شوراهای فرهنگ عمومی استانها نظرخواهی شده تا با جمع بندی بهتری این آیین نامه جدید را به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ببریم. همواره نگاه به شورای فرهنگ عمومی اینگونه بوده که به هم افزایی بهتر و همگرایی ملی در سطح استانی و ملی منتهی شود و امید است تغییرات جدید به این نتیجه بینجامد.

صالحی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی سالهای قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود اما یک ستاد راهبری داشت و به علل مختلفی در این چند سال تشکیل نشده بود، گفت: اخیرا با درخواست آقای عاملی از رئیس جمهور، با ارجاع آقای روحانی این ستاد راهبری را آقای جهانگیری تشکیل می دهند که دومین جلسه آن در هفته پیش رو برگزار می شود. در حوزه‌های استانی ستاد مهندسی فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی واگذار شده که بخش اجرایی آن را در فضای استانی به عهده بگیرد. بخشی وسیعی از این رویکردها از خلاقیت ها و نیازهای ما در استان ها نشات می گیرد که امیدواریم همه بتوانیم به وظیفه خود در این راستا عمل کنیم.

انتهای پیام 

captcha