نهادینه‌سازی حیا؛ زمینه‌ساز گسترش ‌عفاف و حجاب در جامعه
کد خبر: 3831342
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

نهادینه‌سازی حیا؛ زمینه‌ساز گسترش ‌عفاف و حجاب در جامعه

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: اگر حیا از طریق خانواده‌ها، مدارس و سایر مراکز تربیتی در جامعه نهادینه شود میوه آن گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.

نهادینه‌سازی حیا؛ زمینه‌ساز گسترش حجاب  عفاف در جامعه

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، نهم مردادماه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان، با قدردانی از اقدامات ناجا در راستای برخورد با مظاهر بی‌حجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی، اظهار کرد: بی‌حیایی و بی‌غیرتی دو بلا و آفت خانمان‌سوز جامعه ما است.

وی با بیان اینکه ریشه بدحجابی و بی‌عفتی، بی‌حیایی است، گفت: ریشه این بی‌غیرتی‌ها از سوی مردان و بی‌عفتی‌ها از سوی زنان به این بازمی‌گردد که موضوع حیا و غیرت در جامعه ما کمرنگ شده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی بیان کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی اگر حیا در جامعه نهادینه شود همه زیبایی‌ها دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که با حیا می‌توان جامعه زیبایی را ترسیم و تنظیم کرد.

وی افزود: اگر غیرت در جامعه دینی پررنگ باشد جامعه‌ای مستقل و خودکفا و جوانمرد خواهیم داشت و به همین دلیل هم دشمن تمام تلاش خود را به این معطوف کرده که غیرت مردان و حیای زنان را کمرنگ کند.

یعقوبی اظهار کرد: این‌ها می‌خواهند ایران را از مسیر آندلس به انحراف بکشانند؛ یعنی آندلسی کردن ایران یکی از برنامه‌های دشمنان جهانی ما است و موفق نمی‌شوند اما برای ما دردسرساز می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی بیان کرد: دشمنان زمانی‌که متوجه شدند، نمی‌توانند از سایر راه‌ها جامعه دینی ما را منحرف کنند در نتیجه از این دو راه وارد شدند.

وی با بیان اینکه این هجمه مقطعی نیست، افزود: این‌ها برای سوزندان ارزش‌ها و اعتقادات مردم ما برنامه‌ریزی کرده و از این نقطه شروع کرده‌اند و قصد دارند این روند و رویه خود را تداوم دهند.

یعقوبی اظهار کرد: اگر مرد غیرت و زن حیا نداشته باشد جامعه دیگر چیزی ندارد؛ زیرا در این صورت جامعه بدون هیچ عاملی مسیر انحرافی را به‌پیش می‌برد؛ از این‌رو اسلام به بحث حیا و غیرت توجه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: اینکه امام صادق(ع) 10 مورد را به‌عنوان مکارم اخلاق می‌شمارند و می‌فرمایند رأس این‌ها حیا است نشان‌دهنده جایگاه مهم و ویژه حیا در جامعه اسلامی است.

یعقوبی با تأکید بر اینکه باید به ریشه‌های این آفت‌ها توجه کرده و مسائل را ریشه‌یابی کنیم، ادامه داد: باید با اهتمام بیشتر به تربیت در خانواده‌ها و مدارس و مراکز دینی، بحث حیا را در جامعه نهادینه کنیم، زیرا وقتی حیا درست شد عفت درست می‌شود و وقتی عفت فراگیر شد در آن صورت حجاب هم درست می‌شود و در واقع عفت میوه حیا و حجاب میوه هر دو است.

انتهای پیام

captcha