تشریح برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی هفته نماز جمعه در پاسارگاد
کد خبر: 3830863
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

تشریح برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی هفته نماز جمعه در پاسارگاد

گروه فرهنگی ـ به‌مناسبت فرا رسیدن هفته نماز جمعه، برنامه‌های فرهنگی ـ مذهبی متنوعی در شهرستان پاسارگاد در حال اجرا هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدآقا رشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاسارگاد امروز، 7 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه در رابطه با پیشبرد انقلاب و ادامه اهداف آن است، گفت: نماز جمعه یک نهاد عبادی سیاسی است که هم به مباحث دینی و هم به مباحث سیاسی روز جامعه می‌پردازد.
وی با بیان اینکه بررسی و پیگیری مشکلات مردمی باید به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی نهاد نماز جمعه تبدیل شود، گفت: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد نماز جمعه، ١٥ برنامه فرهنگی ـ مذهبی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی در مصلی نماز جمعه شهرهای سعادتشهر و مادر سلیمان شهرستان پاسارگاد برگزار شده و می‌شود.
رشیدی، نشست با روابط‌عمومی‌های ادارات و رونمایی از پوستر چهلمین سال برپایی نماز جمعه توسط ائمه جمعه و سایر مسئولان از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده بود، اجرا شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی پاسارگاد اظهار كرد: گلباران آرامگاه شهدا، پخش زنده خطبه‌های نخستین نماز جمعه شهرستان، بازدید از خانواده شهدا و تجلیل از آن‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا شد.
وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب، اهدای خون، برپایی فروشگاه عفاف و حجاب ویژه بانوان، مشارکت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری برخی نهادهای دیگر را در کنار نمازهای جمعه بود كه همچنان دائر است.
رشیدی در پایان گفت: برای نماز جمعه شهرهای سعادت‌شهر و مادر سلیمان برنامه مختلف از جمله مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه حفظ قرآن و موارد مختلف دیگر در نظر گرفته شده که با همکاری دستگاه‌ها اجرایی در هفته نماز جمعه برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha