اجتناب از شادی احساسی/برنامه‌های شاد منطبق بر اعتقاد مذهبی ری باشد
کد خبر: 3830620
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
امام جمعه ری تأکید کرد؛

اجتناب از شادی احساسی/برنامه‌های شاد منطبق بر اعتقاد مذهبی ری باشد

امام جمعه ری با تأکید بر اینکه مسئولان باید برگزاری برنامه‌های شاد را با اعتقادات مذهبی مردم ری در نظر بگیرند گفت: در برنامه ها از اجرای هر نوع شادی احساسی اجتناب شود.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت:‌ سیدعلی شاهچراغی بعد از ظهر یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری طی سخنانی با اشاره به اینکه خوش رویی، صبر و حوصله از مجموعه حسنیات رفتاری پیامبر اکرم بوده است اظهار داشت: مسئولین نظام جمهوری اسلامی با تاسی بر این الگوهای رفتاری می‌توانند رضایت را در مردم نهادینه کنند.

شاهچراغی با بیان اینکه دشمن بیدار است، حتی اگر ما خواب باشیم دشمن نمی‌خوابد گفت: حضور ما تا الان خوب بوده است، اما باید بیشتر باشد و باید توجه داشته باشیم که دشمن در فضای مجازی، در مدارس، دانشگاه و بین جوانان برنامه‌های متعددی دارند لذا باید همه برنامه و تلاش ما این باشد که هرچه بیشتر با جوان‌ها در ارتباط باشیم چرا که هرچه ما فاصله بگیریم دشمن بیشتر تبلیغ می‌کند مسئولان با برگزاری برنامه‌های مفرح و شاد حلال به دنبال امید افزایی باشند.

وی در ادامه گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پاک و معنوی باید تلاش می‌کنیم تا بتوانیم شادی اسلامی را به مردم معرفی کنیم و بادی یکی از اهداف همین معرفی شادی اسلامی باشد، زیرا امام صادق فرموده‌اند که در غم و اندوه ما غمگین و در شادی ما شاد باشید.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه باید این نگاه منفی که متأسفانه در جامعه به اشتباه جا افتاده است که مذهب شیعه فقط برای سوگواری و غم می‌باشد را از بین برد اظهار داشت: همان‌طور که ما برنامه روضه خانگی را داریم، با شادی مردم هم شریک هستیم و شادی اسلامی، درست و حلال را به مردم معرفی می‌کنیم و نقش علما در تزریق امید و شادی به جامعه بسیار اثرگذار است.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه مسئولان برگزاری برنامه‌های شاد را با اعتقادات مذهبی مردم ری در نظر بگیرند گفت: در برنامه‌ها از اجرای هر نوع شادی احساسی اجتناب شود.

انتهای پیام

captcha