بیکاری مقدمه دین‌فروشی است
کد خبر: 3830430
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

بیکاری مقدمه دین‌فروشی است

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه کرج بیکاری را مقدمه دین‌فروشی دانست و اظهار کرد: اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین‌فروشی می‌کند، بنابراین باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.

بیکاری مقدمه دین‌فروشی است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امامجمعه کرج امروز، 6 مردادماه به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در دیدار با مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و کارکنان این اداره‌کل در استان البرز بیکاری را مقدمه دین‌فروشی دانست و اظهار کرد: اگر مؤمن شغل نداشته باشد شروع به دین‌فروشی می‌کند، بنابراین باید حرفه یاد گرفت و حرفه‌آموزی کرد و کسانی که حرفه دارند باید مهارت خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه گام اول انقلاب از شوی جوانان برداشته شد و جوانان در تمام مراحل انقلاب پیشگام و پیشرو بودند، گفت: گام اول انقلاب با سختی‌هایی چون جنگ و فرقه‌ها همراه بود، و گام دوم انقلاب باید با یک قوه و سرعت بیشتری برداشته شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به تفاوت‌های بیانیه با اطلاعیه و پیام، افزود: بیانیه «گام دوم» چکیده تجربه چهل‌ساله رهبر معظم انقلاب است که باید تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود آن را مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به افزایش بدون چشم‌انداز دانشگاه‌ها، تأکید کرد: متأسفانه بدون نگاه سیستمی و جامع دانشگاه‌های بسیاری بدون توجه به خروجی آن تأسیس شد.

این مسئول با تأکید بر تربیت نیروهای متخصص، افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای باید افراد جا افتاده، حرفه‌ای و امین تربیت کند و به جامعه مخاطب تحویل دهد.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی‌ اظهار داشت: برای گسترش این مهم باید خبررسانی و فرهنگ‌سازی شود و تمامی دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر برای آن تلاش کنند.

امام‌جمعه کرج ضمن توصیه به مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای ارائه طرح «فرهنگ مهارت‌آموزی» به شورای فرهنگ عمومی البرز، تأکید کرد: استان البرز با وجود قابلیت‌های بسیاری چون وجود بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز باید پیشتاز فرهنگ مهارت‌آموزی باشد و شروع این طرح باید از البرز آغاز شود.

حسینی‌همدانی با اشاره به پتانسیل بالای استان در مشاغلی چون کشاورزی، باغداری و دامداری، اظهار داشت: با توجه به وجود منابع این مشاغل در استان توسعه آموزش‌های حرفه‌ای این مشاغل کار بسیار مناسبی است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان به امضا رسید.
انتهای پیام

captcha