اسلام طرفدار رفاه و زندگی بدون دغدغه برای هر انسانی است
کد خبر: 3828958
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
علیدادی‌سلیمانی:

اسلام طرفدار رفاه و زندگی بدون دغدغه برای هر انسانی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اسلام با رفاه جامعه هیچ مخالفتی ندارد و در رابطه با نیازهای انسان مباحث زیادی دارد، گفت: رفاه برای انسان یک اولویت و ضروریت بوده و اسلام طرفدار رفاه و زندگی بدون دغدغه برای هر انسانی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام‌ حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان شامگاه یکشنبه، 30 تیر در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمان با وی گفت: تأمین اجتماعی برای انسان یک ضرورت است و در کنار سایر نیازهای روزانه باید حتماً دیده شود.

وی با بیان اینکه نعمت سلامت و امنیت دو نعمت بسیار بزرگ است که به انسان آرامش می‌دهد، افزود: بازگشت سلامت به انسان بعد از بیماری یک کار پیچیده و سخت است و نیاز است که انسان پشتوانه خوبی در این زمینه داشته باشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بیمه تقش مهمی در سلامت و امنیت جامعه بر عهده دارد و در کنار امنیت و سلامت، عزت آدم است که به هیچ طریقی نباید زیر سوال برود، بیان کرد: تأمین اجتماعی در واقع برای انسان در زمان مشکلات و نیاز عزت‌آفرین است.

وی با اشاره به اینکه اسلام با رفاه جامعه هیچ مخالفتی ندارد و در رابطه با نیازهای انسان مباحث زیادی دارد، اظهار کرد: رفاه برای انسان یک اولویت و ضرورت بوده و اسلام طرفدار رفاه و زندگی بدون دغدغه برای هر انسانی است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه رفاه با تجملات تفاوت دارد و رفاه بشر رفع نیازهای یک جامعه در هر زمینه‌ای است، گفت: بعضی چیزها چه باشد و چه نباشد در زندگی انسان مهم نیست اما بعضی نیازها برای زندگی آدمی ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی در واقع برای انسان آرامش ایجاد می‌کند و از این بابت یک نیاز است، افزود: خیلی از مردم سازمان تأمین اجتماعی را یک سازمان دولتی می‌دانند در حالی‌که غیر از واقعیت است و تأمین اجتماعی کاملاً مردمی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هر لحظه دغدغه مردم کاهش پیدا کند و تأمین اجتماعی وظیفه سنگینی دارد، گفت: این سازمان هیچ منابع دولتی ندارد و تمام درآمد آن را مردم تأمین می‌کنند و باید برای مردم هم هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه باید دخالت‌های دولت از تأمین اجتماعی کاهش پیدا کند و نمایندگان مجلس نیز باید در این حوزه بهتر و بیشتر پیگیری کنند، تصریح کرد: تأمین اجتماعی باید در راستای حق بیمه‌شدگان خود تلاش کند؛ چرا که درآمد این سازمان توسط کارگران و کارفرمایان تأمین می‌شود.

انتهای پیام

captcha