رشد ۳ درصدی اهدای خون سیرجانی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل
کد خبر: 3818018
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

رشد ۳ درصدی اهدای خون سیرجانی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل

گروه اجتماعی ــ رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم این استان یک میلیون و ۱۲۵ هزار سی‌سی خون اهدا کردند که افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.

به گزارش ایکنا از کرمان، ‌به نقل از پایگاه انتقال خون سیرجان، محمود موسوی رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان امروز، 20 خردادماه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم شهرستان سیرجان یک میلیون و 125 هزار سی‌سی خون در قالب 2 هزار و 500 واحد به بیماران نیازمند اهدا کردند که افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.
وی تعداد مراجعه‌کنندگان به این پایگاه برای اهدای خون را 2 هزار و 973 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 500 نفر شرایط اهدای خون را داشتند.
موسوی بیان کرد: از میزان واحد خون اهدایی، 6 هزار فرآورده خونی پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز متراکم تولید شد و پایگاه انتقال خون سیرجان علاوه بر بیمارستان‌های شهید غرضی، ولایت و امام رضا(ع) سیرجان، بیمارستان‌های شهربابک، کهنوج، جیرفت و کرمان را نیز تحت پوشش دارد .
رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان تصریح کرد: خون اهدایی مردم به این پایگاه نیز مورد استفاده بیماران تالاسمی شهرستان‌های کهنوج و سیرجان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha